• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch info kopieren aan de hand van keuze vanuit pulldown menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vieri

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2013
Goedemorgen beste forummers,

zie mijn bijlage Bekijk bijlage voorbeeld zoekfunctie met kopieren.xlsx

Een beetje apart voorbeeld, maar ik heb de termen die ik gebruik even vervangen voor electronica en witgoed items, omdat het anders helemaal onbegrijpelijk wordt :confused:

4 kolommen; Bron, Winkelketen, Item en Prijs

kolom prijs bestaat uit een pulldown waarin ik kan kiezen voor 'Afgeprijsd' of 'Normale prijs' voor items met bijbehorende bron en winkelketen. Ik ben voornamelijk geinteresseerd in de afgeprijsde artikelen. Zodra ik voor afgeprijsd kies dan moet de bron, winkelketen en het betreffende item doorgeopieerd worden. Ik ben al een beetje op weg, maar zoals je kan zien laat deze ook de blanco regels zien en zelfs dubbele regels. Ik krijg het niet voor elkaar om de vergelijken functie zo aan te passen dat dubbele waardes niet voorkomen. Ook is het me niet gelukt om de normale prijs er uit te filteren, hier komt een #N/B voor in de plaats.

Mijn dank zal enorm zijn!

Zo!

Ik mis een whoreship smiley :d

Bedankt!! Dit is exact wat ik bedoelde. Het zal alleen nog een klus worden om dit om te bouwen naar het oorspronkelijke sheet. In mijn geval komen de afgeprijsde artikelen zeg maar op een ander sheet. En de voorwaarde 'afgeprijsd' ziet er bij mij heel anders uit. Ik ga ermee aan de slag en zal je nog wel ff feedback geven.

Dikke respect!:thumb:

Volgens mij had je het zo voor ogen.
Let op: dit is een matrix formule, dus afsluiten met ctrl-shift-enter ipv enter.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik kom helaas in de problemen bij het overzetten van de matrixformule in mijn document. Daar staat de prijsdata (normale prijs en afgeprijsd) op een andere tab net als de uitkomt voor de afgeprijsde artikelen. Middels verwijzingen moet ik hier wel uit komen lijkt me. De data in het 1e voorbeeld begint direct in cel A1. Maar op mijn sheet begin ik op A57. Ik heb alle gegevens in jouw voorbeeld omlaag gesleept naar A57, maar dan verdwijnen alle gegevens. Ik heb geprobeerd RIJ($1:$10) omlaag te slepen naar $57:$66 maar dat mocht niet baten.

In de bijlage heb ik beide tabs bijgevoegd, maar ik weet niet waar ik jouw matrixformule moet wijzingen om deze opnieuw te laten werken vanaf cel A57

Thanks alvast Bekijk bijlage voorbeeld zoekfunctie met kopieren - ronancio.xlsx

Laatst bewerkt:
Helemaal geweldig!!

Ik zie nu ook hoe ik met de rijnummers om moet gaan als ik het bereik wil vergroten.

Duizendmaal dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan