• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch ingevulde datum behouden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeof1980

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Ik zit met navolgend probleem:

In kolom"K" wordt door middel van navolgende formule automatisch de datum ingevuld. Nu wil ik deze datum behouden als ik het programma de dag er na open echter plaats excel steeds de nieuwe datum in de cellen van kolom "K" hierdoor kan excel niet berekenen wanneer een termijn verstrijkt.

=(ALS(J14="nee";"n.v.t.";VANDAAG()))

Deze formule gebruik ik ook om in de kolommen "O";"Q"en"W" de datum in te laten vullen echter echter wordt dan de aansturing gedaan door de kolom ervoor.

Beste Jeof1980 ;)

Wat je kan doen is als er een datum in kolom K, O, Q en W staat.
Klik op de cel, kopiëer deze en dan via "Speciaal Plaaken" op waarden klikken en op OK.
De formule verdwijnt dan in gewoon de datum.

Groetjes Danny. :thumb:

Hoi Danny,

De excel sheet waar de formule instaat is een invul sheet, het is dus de bedoeling dat de gebruikers zelf geen handelingen hoeven te verrichten behalve ja,nee of n.v.t. te selecteren in een keuze lijst. Erop gelet dat de gebruikers wellicht niet zo kundig zijn met excel wil ik dus ook zoveel mogelijk te proberen te vermijden dat ze zelf handelingen moeten gaan verrichten.

dus wederom de vraag of iemand op bovenstaand probleem een oplossing weet. Ik meen mij te herinneren dat een functie in de vba geplaatst moet worden weet alleen niet meer welke.:(

Ik kwam ooit de vorgende VBA code tegen:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("J1:J100")) Is Nothing Then
        Target.Offset(, 1).Value = Date

End
    End If
End Sub
en dat werkt, ik gebruik hem voor een groter bereik maar 1 enkele cel kan ook.

Succes,

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 10 Then Target.Offset(, 1) = IIf(Target.Value = "Nee", "n.v.t.", Format(Date, "dd/mm/yyyy"))
    If Target.Column = 14 Then Target.Offset(, 1) = IIf(Target.Value = "Nee", "n.v.t.", Format(Date, "dd/mm/yyyy"))
    If Target.Column = 16 Then Target.Offset(, 1) = IIf(Target.Value = "Nee", "n.v.t.", Format(Date, "dd/mm/yyyy"))
    If Target.Column = 22 Then Target.Offset(, 1) = IIf(Target.Value = "Nee", "n.v.t.", Format(Date, "dd/mm/yyyy"))
End Sub

Hoi Rudi,

bedankt voor je hulp de code werkt, weet je toevallig ( of iemand anders ) hoe ik nog een waarde krijg toegevoegd. In kolom 13 staat namelijk de keuze lijst ja / nee / n.v.t., nu geeft hij bij selectie van n.v.t. in kolom 13 ook de in kolom 14 datum dit zou ik graag willen veranderen in n.v.t.

If Target.Column = 14 Then Target.Offset(, 1) = IIf(Target.Value = "Nee", "nog aan te leveren", Format(Date, "dd/mm/yyyy"))

Code:
If Target.Column = 14 Then Target.Offset(, 1) = Switch(Target = "Ja", Format(Date, "dd/mm/yyyy"), Target = "Nee", "Nog aan te leveren", Target = "n.v.t.", "n.v.t.")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan