Automatisch Inhoudstafel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calle69

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
Dag iedereen,

Ik heb een heel eindwerk gemaakt voor mijn school.
Nu moet ik juist nog automatisch mijn inhoudsopgave laten verschijnen op Pagina 3.
Zou iemand mij hierbij kunnen helpen hoe dit moet?
Want ik weet ect niet hoe te beginnen.

Dan heb ik nog een vraag. Mijn eerste blad zou niet mogen meetellen bij de paginanummering. Hoe moet dit?
En de 4 eerste pagina's nadien, daar mag het nummer niet van getoond worden, hoe moet dit?

Bedankt voor jullie hulp!

eerste probleem heb ik al gevonden, nu enkel het 2de nog, als iemand mij kan helpen aub

eerste probleem heb ik al gevonden, nu enkel het 2de nog, als iemand mij kan helpen aub

Ik neem aan dat je tweede probleem gaat over het tonen van het paginanummer.

Dit is vraag die een mogelijk een ruime uitleg nodig heeft.
Kijk eens in de Help naar Pagina-opmaakprofielen

Het meest verstandige is om gebruik te maken van Pagina-opmaakprofielen.
Maak voor het eerste blad een Pagina-opmaakprofiel waarin geen paginanummering wordt gebruikt (Writer heeft standaard een dergelijk opmaakprofiel, genaamd Eerste pagina (Toets F11 om alle beschikbare opmaakprofielen te bekijken)

Op die Eerste pagina zou een opmaakprofiel moeten volgen waarin ook geen paginanummering wordt gebruikt. Bijvoorbeeld een Pagina-opmaakprofiel Index o.i.d.
Daarna kan het Standaard-pagina-opmaakprofiel worden gebruikt, waar u de paginanummering instelt op de hieronder vermelde wijze.

Op de pagina waarin het paginanummer voor het eerst moet worden gebruikt kunt u dit instellen. Dit is het stukje uit de Help dat daar betrekking op heeft.
"Met een specifiek paginanummer beginnen
U wilt nu wat meer controle over paginanummers. U bent bezig met een tekstdocument dat op paginanummer 12 moet beginnen.
1.Klik in de eerste alinea van uw document.
2.Kies Opmaak - Alinea - Tekstverloop.
3.Schakel Invoegen in het gebied Harde regeleinden in. Schakel Met pagina-opmaakprofiel in als u het nieuwe Paginanummer wilt kunnen instellen. Klik op OK.

Het nieuwe paginanummer is een attribuut van de eerste alinea van de pagina."

Ik hoop dat u hier iets verder mee komt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan