Automatisch inkomende emails taggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BusinessBuilder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2015
Beste mensen,

Ik ben bezig met het opzetten van mijn eigen bedrijf en ben op zoek naar wat hulp betreffende
het taggen van inkomende emails. Ik ben een wordpress website aan het bouwen waarmee ik offerteaanvragen
ga genereren. Deze offerteaanvragen worden automatisch gelabeld met een oplopend nummer
bijvoorbeeld 201500001. De reden waarom ik dit doe is omdat ik graag via outlook op basis van dit nummer
alle correspondentie met klanten en leveranciers wil kunnen terugvinden via het zoekveld.

Dit is natuurlijk handig voor mij en deze informatie die ga ik ook handmatig verwerken in een excellsheet waarna ik ga
bijhouden welke producten ik verkoop etc. Gewoon key performance indicators. Nu wil ik graag aan nieuwe(eerste initiële mail) inkomende email ook
een nummer gaan koppelen alleen ik zou het graag zo willen dat outlook dit zelf doet. Dit zijn dus emails die direct naar een emailadres verzonden
worden en niet via de website binnenkomen.

De reden hiervoor is zodat ik geen handmatig werk hoef te doen wat alleen maar tijd kost. Nu is mijn vraag of het mogelijk is
om bijvoorbeeld in de titel automatisch opeenvolgende nummers te laten zetten zoals 2015DM00001 en de volgende 2015DM00002 etc. DR
staat dan bijvoorbeeld voor directe mail en dan zet ik in de nummers vanaf de website 2015WS00001 wat dan weer voor website staat.

Hierdoor kan ik namelijk ook de scheiding meten in excell tussen aanvragen via de website en directe aanvragen van bestaande klanten. Hierdoor
kan ik dus ook makkelijk de aanvraagretentie meten.

En als laatste zou ik ook graag willen weten of je info uit emails direct in excellsheets kan laten plaatsen zodat ik daardoor nog minder
handmatig werk hoef te doen wat de kans op fouten zo goed als uitsluit.

We heeft antwoorden op mijn vragen en wie kan mij eventueel vertellen hoe ik dit moet doen?

In ieder geval bedankt dat je toch even de tijd neemt om mijn email af te lezen en als je me kunt helpen dan ben ik
je zeer dankbaar.

Met vriendelijke groet,
BusinessBuilder

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan