Automatisch inlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Romario

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Allen,

Heb een leuke uitdaging.
Een aantal bedrijven sturen dagelijks extracten uit hun database. Deze gegevens moeten in mijn database ingelezen worden waarna rapportages gemaakt worden.

Deze bedrijven zijn op geen enkele wijze aangesloten op mijn netwerk.

Wat is nou de meest handige oplossing om ervoor te zorgen dat deze gegevens zonder handenarbeid automatisch in de database komen?

Mocht iemand een idee hebben of een voorbeeld, gaarne!

Toevallig ben ik ook met een toepassing bezig waar dit probleem zich voordoet. Ik heb het als volgt opgelost!

In de toepassing die de gegevens moet versturen zit een export functie. Deze plaatst de te exporteren gegevens in een ASCII (text) bestand.
Dit bestand wordt gemailed naar de persoon die de gegevens moet verzamelen.
Deze persoon heeft een import functie tot zijn of haar beschikking die de gegegevens uit het ASCII bestand inleest en in de database plaatst. Je moet bij het importeren wel rekening houden met referentiele integriteit een auto keys!

Heb inderdaad momenteel een inleesfunctie gemaakt voor inlezers.
Alleen ben ik opzoek naar een oplossing om ook dit gedeelte automatisch te laten verlopen.

- Misschien dmv een ftp-server?

Kan dat?

Alles kan!
Je kunt alles programmeren.
Als je het automatisch wilt laten verlopen kun je er aan denken om een apart programma te maken dat middels een scheduler op gezette tijden kijkt of er iets klaar staat om te verwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan