• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch instelkosten berekenen vanaf product D (Zie bestand)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArthurBraam

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2017
Berichten
24
Goedemiddag,

In het bijgevoegde bestand wil ik graag dat de instelkosten automatisch berekend worden vanaf product D. (Afmetingen zijn niet van belang)

Hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
Arthur
 
Probeer deze eens:
Code:
=ALS(OF($B$2>3;$B$3>3);100;0)
 
Laatst bewerkt:
Mijn dank is groot!! Super!

Ik heb nog even een iets uitgebreidere versie gemaakt, is het ook mogelijk dat wanneer er in cel B2 en/of B3, product D of hoger gekozen wordt er 1x instelkosten gerekend worden? Hetzelfde geldt voor B4 en B5.

"Wanneer er in B2 en/of B3 gekozen wordt voor een product vanaf D, 1x instelkosten doorberekenen en wanneer er vanaf B4 en/of b5 gekozen wordt voor een type vanaf C, ook 1x instelkosten doorberekend wordt."

Cel B2 en B3, 1x instelkosten en cel B4 en B5 ook 1x instelkosten. Totaal in cel G6.
 
Dan pas je het bereik toch gewoon aan:
Code:
=ALS(OF($B$2>3;$B$3>3;$B$4>3;$B$5>3);100;0)
 
Maar dan rekent hij maar 1x instelkosten.

Cel B2 en B3 zijn identiek, als er in een of beide cellen gekozen wordt voor product D of hoger, moet er 100 euro instelkosten gerekend worden.

Cel B4 en B5 zijn ook identiek, hier geldt hetzelfde, als in een of in beide cellen gekozen wordt voor type C of hoger, moet er nog een keer 100 euro instelkosten gerekend worden.
 
Het is opgelost! Ik heb beide uitkomsten in een aparte cel gezet en in cel G6 het totaal van beide gerekend! Nogmaals bedankt!
 
Kan toch gewoon in 1 formule

Code:
=((OF(B2>3;B3>3))+(OF(B4>2;B5>2)))*100
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan