Automatisch invoeren velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poeters

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
1
Beste allemaal,

Ik heb 2 tabellen met daarin enkele gegevens, (de ene tabel is een view uit een sql database en de andere een gewone access tabel).
Voorbeeldje:

Tabel1 (View SQL): Personeelsnr, Naam, Adres, Woonplaats etc.
Tabel2 (Access tabel): Personeelsnr, Naam, Adres, Woonplaats, Telefoonnr etc.

Ik wil dat de eind gebruiker in een formulier het personeelsnummer invoert en dat dan automatisch de andere gegevens (Naam, Adres, Woonplaatst etc) uit tabel1 worden invoeren in tabel2.

Is er een simpele manier om dit uit te voeren?

Graag hoor ik van jullie.

Met vriendelijke groet,
Poeters
 
Met behulp van een formulier kan dat inderdaad wel. Je kunt dan een formulier maken op basis van Tabel2, en het formulier m.b.v. een keuzelijst laten zoeken in tabel1. In die keuzelijst neem je alle velden op die je wilt 'ovezetten'. Met behulp van de de eigenschap <Na bijwerken> van de keuzelijst vul je de teksvakken van het formulier met de eigenschap Column()
Iets als dit:
Code:
Private Sub cboPersoneelsnr_AfterUpdate()
    Me.txtPersoneelsnr.Value = Me.cboPersoneelsnr.Column(0)
    Me.Naam.Value = Me.cboPersoneelsnr.Column(1)
    Me.Adres.Value = Me.cboPersoneelsnr.Column(2)
    Me.Woonplaats.Value = Me.cboPersoneelsnr.Column(3)
    Me.Telefoonnr.Value = Me.cboPersoneelsnr.Column(4)
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan