• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch invullen Excell

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kawaknaller

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
In een lijst die ik bij houd in Excell staan o.a. leerlingnummers. Wanneer ik dus een nieuwe melding van een leerling krijg voer ik het nummer in. Wat ik echter liever zie is dat Excell "meedenkt/schrijft" en het liefst 2 richtingen op..... Een voorbeeld:

1234 - Willie Weetbeter

Als ik nu 1 begin te typen dan zou ik eigenlijk al de volgende nummers willen zien, maar als ik bv begin bij Willie ook? Kan dit of ga ik te ver?

:thumb:

In bladmodule.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Column = 1 Or Target.Column = 2 Then
   On Error Resume Next 'voor het deleten van bepaalde range mocht het nodig zijn
    If Target > 0 Then
      On Error GoTo 0  'zet terug
    Cells(Target.Row, 1).Value = Cells(Target.Row - 1, 1).Value + 1
   End If
  End If
End Sub

Bijlagen

Dank je wel maar euh ik snap hem ff niet.
Als ik 1234 invul dan maaktie er 1235 van ...

Laat ik het anders uitleggen:
Ik had al een bereik gemaakt met hierin de leerlingnummers. (deze lijst kan ik eventueel updaten door ook de namen eraan te zetten, dat is slechts een export uit de AD.
Als ik nu een leerlingnummer invul op de cel (waaronder dat bereik lig) dan leest/schrijft hij niet mee. Op dit moment pakt hij geen naam maar dat ligt aan het bereik. Maar ook dat zie ik graag verschijnen...dus of ik nu Willie of 1234 ingeef...het eind resultaat moet hetzelfde zijn

En wat ga je dan doen als je llnr hebt bv 1234, 1243, 1324 enz.... en je wil dit al aanvullen na de 1 getypt te hebben ?
En llnamen zoals Willie A, Willie B, enz..... en je wil dit al aangevuld hebben als je enkel Willie intypt ?
De functionaliteit die jij zoekt (autoaanvullen) heb je enkel als je gebruik maakt van Comboboxen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik er maar mee stop om bestandjes te maken als TS zelf niets upload.
Dit is erg frustrerend als er later een heel verhaal achter weg komt met hoever ze zelf al zijn en hoe het allemaal echt werkt.

Succes, en doe er je voordeel mee.

@ Harry
Ik ben daar al lang mee gestopt. Ik vraag altijd eerst om een voorbeeld te posten, en als er daar geen reply op komt houd ik de vraag al voor bekeken. Dit bespaart je een hoop werk voor niks en je kan je tijd besteden aan mensen die wel de moeite nemen. ;)

@Rudi,

Gelijk heb je.
Soms denk je dat je een antwoord hebt zonder een bestand te hebben gezien, maar kom je er dikwijls mee op de koffie.

Er zijn er een aantal (ook terugkomers met vragen) die bijna een heel beeldscherm kunnen vullen met tekst zonder een bestandje erbij te doen (dat begrijp ik al helemaal niet). :mad:

Maar het plezier er in wint het nog steeds van de frustratie. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan