• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Automatisch invullen ingevulde cellen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Trish

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2024
Goedendag,

Graag had ik uitleg over het volgende: "Y" en einde of makkelijkere oplossing

Ik heb een tabblad waarin gegevens worden ingevuld verdeeld in koppen A t/m C.
In het 2e tabblad komen de gegevens de staan die ik nodig heb. (in v.b. zijn niet alle formules ingevuld)

Nu wil ik dat de ingevulde gegevens onder elkaar komen te staan. (niet ingevulde cellen, worden overgeslagen)
In mijn voorbeeld is er b.v. in kop "A - 3" niks ingevuld, dan moet Excel die gegevens overslaan.
Kon dit met "Y" en einde of is dit weer iets anders?

Alvast bedankt.

Gr.

Bijlagen

Je zult precies andersom moeten denken.
Voer gegevens in zoals in blad2
Op basis daarvan kun je dan 'kaarten' maken zoals in blad 1.

Wat bedoel je met "Y" en einde?
Moeten in jouw voorbeeld de rijen 12 t/m 16 van A - 3 in "Beknopt blad" niet worden opgenomen?
Moeten de rijen van de medewerkers waarvoor in blad "Invulgegevens" in kolom F niets is ingevuld wel worden meegenomen?
Als je keihard refereert aan een cel op blad Invulgegevens waarom zou je dan VERT.ZOEKEN gebruiken?
Code:
=ALS(VERT.ZOEKEN(Invulgegevens!A7;Invulgegevens!A7:F7;1;ONWAAR)=0;"";VERT.ZOEKEN(Invulgegevens!A7;Invulgegevens!A7:F7;1;ONWAAR))
kun je dan vervangen door
Code:
ALS(Invulgegevens!A7=vbNullstring;"";Invulgegevens!A7)
Hetzelfde geldt uiteraard voior de kolommen C t/m G op "Beknopt blad".

HoiHoi,

Met het "beknopt" blad moet ik desbetreffende data weer voor iets anders gebruiken.
Beknopt blad is benodigd dat alle informatie onder elkaar moet komen te staan.
Nu is er in A3 niks ingevuld, ik wil graag dat B1 meteen onder A2 aansluit en vervolgens C1 direct aansluit achter B1 in de sheet "beknopt". (Lege cellen worden overgeslagen)

Ik bedoel een rubriek maken, zodat zoekfunctie beter verloopt.

Laatst bewerkt:
Wie vult de gegevens in in 'invulblad' ?

Ik heb de indruk dat het een import is uit het Sanduhr Anschau Program (SAP).

ik denk eerder dat het uit een kleurboek komt.
Samengevoegde cellen en veel kleurtjes.

Oke, zal een nieuwe sheet maken en daar wel de rijen en kolommen invoeren, dan kom ik er ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan