• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch invullen van sub tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pvviegen

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Berichten
6
Voor een project ben ik op dit moment een soort van template aan het maken, om de administratie van bepaalde handelingen te vergemakkelijken. Dit doe ik in excel 2003, maar zit nu wel met een grote vraag. De bedoeling is als volgt. Ik heb een hoofdblad (1e tabblad) waar ik gegevens in ga voeren over bepaalde evenementen. Hierbij heb ik verschillende kolommen, (datum, soort event, locatie, etc). Vervolgens heb ik per locatie (26 in totaal) apart ook nog eens tabbladen, om zo specifieker te werk te kunnen gaan. Nu is de bedoeling het hoofdblad zo te koppelen aan de 'sub' bladen zodat wanneer ik in het hoofdblad bijvoorbeeld als locatie Amsterdam in vul, ik in het sub-blad amsterdam ook de gegevens over de evenementen te zien krijg. Misschien is het een beetje vaag hoe ik het nu uitleg, maar mijn vraag is dus, hoe dit aan elkaar te koppelen?

MvG Peter
 
Is dit wat je bedoelt???
 

Bijlagen

  • tabblad maken.zip
    57,7 KB · Weergaven: 147
Voor een project ben ik op dit moment een soort van template aan het maken, om de administratie van bepaalde handelingen te vergemakkelijken. Dit doe ik in excel 2003, maar zit nu wel met een grote vraag. De bedoeling is als volgt. Ik heb een hoofdblad (1e tabblad) waar ik gegevens in ga voeren over bepaalde evenementen. Hierbij heb ik verschillende kolommen, (datum, soort event, locatie, etc). Vervolgens heb ik per locatie (26 in totaal) apart ook nog eens tabbladen, om zo specifieker te werk te kunnen gaan. Nu is de bedoeling het hoofdblad zo te koppelen aan de 'sub' bladen zodat wanneer ik in het hoofdblad bijvoorbeeld als locatie Amsterdam in vul, ik in het sub-blad amsterdam ook de gegevens over de evenementen te zien krijg. Misschien is het een beetje vaag hoe ik het nu uitleg, maar mijn vraag is dus, hoe dit aan elkaar te koppelen?

MvG Peter

Met een voorbeeldbestandje, is het makkelijker om te helpen. Vraag is nu inderdaad vaag.;)
 
@ popipipo, het lijkt inderdaad op hetgeen wat ik bedoel, maar het is het nog niet helemaal. Om het inderdaad wat makkelijker te maken heb ik een voorbeeld bestand gemaakt. De de bedoeling is dat op tabblad 1 gegevens worden ingevuld, in dit geval over bepaalde evenementen bij bepaalde winkels. Wanneer er dus (in dit voorbeeld), op het eerste tabblad informatie wordt ingevuld op de naam Elco, dan is het de bedoeling dat alle informatie ook in het apparte tabblad voor Elco te voorschijn komt.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xls
    16,5 KB · Weergaven: 136
Op de site van "Contextures" staan verschillende voorbeelden :

http://www.contextures.com/excelfiles.html#FL0023



FL0009 - Update Sheets from Master -- uses an Advanced Filter to send data from Master sheet to individual worksheets -- creates a list of unique items, creates a sheet for each item, then replaces old data with current. AdvFilterCity.zip 15 kb
 

Bijlagen

  • AdvFilterCity.xls
    45 KB · Weergaven: 112
Laatst bewerkt:
Thnx voor de hulp! Het schiet inderdaad al wat meer op zo, begin het nu ook een beetje te snappen, nu de macro nog omzetten naar mijn eigen file. Aangezien ik geen visual basic expert ben (noem me gerust maar een nitwit), stuit ik hierbij natuurlijk al op problemen. Op dit moment krijg ik, wanneer ik de macro 'start' en run-time error: automation error, waarbij hij verwijst naar de volgende code:

If rsp = 6 Then
DataBaseWks.Rows("1:" & i).Copy Destination:=wks.Range("A1")
End If

Wat houdt deze code precies in? En wat kan hier dus mis aan zijn?

Groeten Peter
 
In jou bestand gaat je zoeken in kolom C ( Elco en Siva ).
In het bestand AdvFilterCity word gezocht in kolom A (Bakersfield tot Odessa ).

Zet in uw geval je gegevens eens van kolom C naar kolom A?

Of zoals Gremail vraagt om een vb bestandje te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Thnx voor de reactie nogmaals :). Begin het nu stap voor stap beter te begrijpen. Heb het voor mezelf, en jullie natuurlijk, even makkelijker gemaakt, door ipv de macro aan mijn bestand aan te passen, mijn bestand aan de macro aan te passen. En het werkt nu perfect! Dus bij deze is mijn vraag beantwoord, en kan er een slotje op. Nogmaals allemaal enorm bedankt, scheelt me enorm veel werk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan