• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch invullen van tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

plongske

Verenigingslid
Lid geworden
24 mrt 2013
Hallo,
Voor een project van Luc hier op dit forum zoek ik hulp om de tabellen automatisch te laten invullen aan de hand van de kolom in het blauw gemarkeerd.
de laatste prijs is minimum 1€. Ik heb de tabellen reeds manueel ingevuld. De prijzen worden met 1€ verhoogd vanaf de 1é kolom tot het voorziene bedrag in het blauw gemarkeerd. Bij de volgende rij gaan we verder van waar we gestopt zijn bij de vorige rij. Als de mogelijkheid zich voordoet om een nieuwe kolom te starten met 1€ moet deze gebeuren. De rest van het bedrag wordt dan opnieuw gestart vanaf de kolom 1e prijs, die met 1€ wordt verhoogt,dit in dezelfde rij tot het bedrag in het blauw terug bereikt is.

Bijlagen

Series schrijf je in het Ned. zonder apostrof. Die gebruik je alleen als een woord eindigt op a, o of u.

Snb,
Bedankt voor de uitleg. Dit is een kopie die ik gemaakt heb van een bestand dat niet van mij komt. Ik had het nog niet opgemerkt daar ik bezig was om eerst die tabel met de hand in te vullen. Maar je hebt gelijk we moeten proberen om de spelling correct toe te passen.

Beetje vreemd allemaal. Namens de TS ga jij een vraag stellen over iets waar jij als helper niet uitkomt? Als je nog een linkje had geplaatst naar de oorspronkelijke vraag van de TS dan helpt dat waarschijnlijk meerdere lezers/helpers hier.

Venna,
Hierbij de link naar oorspronkelijke vraag. Tijdens het oplossen zijn er telkens bijkomende vragen gebeurd waar ik steeds alles heb aangepast en opgelost. Ook dit laatste probleem is opgelost omdat ik de tabellen manueel heb ingevuld met het voorziene bedrag dat ik heb berekend. Dit laatste wil ik nu ook automatisch laten invullen in plaats van handmatig .
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/774370-uitbetaling-prijzengeld

@plongske,

Dank voor je antwoord en het linkje (ik wist dat ik het het onderwerp wel gezien had maar kon 'm ff niet terugvinden):o

En nee ik heb (nog) geen oplossing voor jouw vraag.

Vena,
Je ziet dat ik er al veel tijd heb ingestoken.
Het is begonnen ergens in mei met een vorige vraag voor een formule in excel.

Leuk projectje. Ik vind het lastig om meteen te zien wat de bedoeling is.. ook omdat er veel als harde waarden is ingevuld waarbij het weleens lastig is om de gedachte erachter te achterhalen.. maargoed dit soort projectjes zijn wel leuk.. ik zal er even een keer in moeten duiken of ik eruit kom.

Tides,
Bedankt om ook even mee te helpen zoeken.
Het is de bedoeling om de bedragen uit de blauwe kolommen te verdelen over over de naastliggende tabel. Nu is deze handmatig ingevuld. De laagste prijs is minimum 1€.
De omkaderde cellen is de oorspronkelijke opzet van het aantal te verdelen prijzen per rij. Deze heb ik zoals je ziet aangepast om telkens op een geheel getal uit te komen.

ik had het al eens half voorgedaan voor het klassement, zie bijlage vanaf kolom AA

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Cow,
Deze was mij ontgaan.
In in ieder geval bedankt. Ik bekijk het even.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan