automatisch invullen van velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

GTCG

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Berichten
8
Hallo allemaal

Ik heb recent de sjabloon "contactpersonen" gedownload van de office-website. Ik wens deze sjabloon te gebruiken om gegevens van zowel contactpersonen als bedrijven in te bewaren.

Nu had ik graag het reeds bestaande formulier waar ik de gegevens moet inputten een beetje efficiënter gemaakt. Zie de screenshot in bijlage om het formulier in kwestie te zien.

Mijn vraag:

Hoe kan ik het veld "plaats" automatisch laten invullen nadat ik het veld "postcode" heb ingevuld?

Ik heb reeds een tabel "tblpostcodes" ¨geïmporteerd en ben van plan om de provincies en het land (enkel België) bij te voegen eenmaal ik weet hoe ik bovenstaande vraag moet gaan oplossen.

Ik werk met Office 2010
 

Bijlagen

  • database contactpersonen.jpg
    database contactpersonen.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 103
Je bent neem ik aan niet van plan om die gegevens ook op te slaan, want dat is nergens voor nodig. Neem alle velden op in de keuzelijst waarmee je de postcode kiest, en gebruik de eigenschap Keuzelijst.Column(#) om een kolom (#-1) uit de query van de keuzelijst te halen. Voor de derde kolom gebruik je dus als Besturingselementbron: =cboPostcode.Column(2). En zo ga je alle tekstvelden af.
 
Bedankt voor je reactie, Octafish

Is het mogelijk dit eventueel ook te doen aan de hand van een macro? De Sjabloon betreft eigenlijk een web-database, waarbij het gebruik van VBA blijkbaar niet mogelijk is...
 
Ik heb het niet over VBA gehad. En ook niet over macro's (de kans daarop is bij mij niet zo groot). Ik heb het over een formule als <Besturingselementbron>. Zou altijd moeten werken.
 
Octafisch

Ok, hd het even verkeerd op. Ik ben er ook nog niet volledig in thuis. Zat op het verkeerde spoor. Zal het dan nog eens herbekijken.
 
Je bent neem ik aan niet van plan om die gegevens ook op te slaan, want dat is nergens voor nodig. Neem alle velden op in de keuzelijst waarmee je de postcode kiest, en gebruik de eigenschap Keuzelijst.Column(#) om een kolom (#-1) uit de query van de keuzelijst te halen. Voor de derde kolom gebruik je dus als Besturingselementbron: =cboPostcode.Column(2). En zo ga je alle tekstvelden af.

Octafish,

Ik heb een kleine aanpassing gedaan, maar finaal geraak ik er nog altijd niet helemaal uit.

Ik heb nu in het veld "plaats" een keuzelijst gemaakt omdat er meerdere éénzelfde postcodes zijn zodat Access de plaatsnaam bepaalt a.d.h.v. de postcode en niet omgekeerd. (Zie screenshot)

Ik geraak echter niet verder.Voor het veld "provincie" geef ik dan in bij de besturingselementbron de volgende expressie in om dit veld te koppelen aan de keuzelijst.
= [Keuzelijst270].column(3)

Maar hierna krijg ik een foutmelding dat de expressie niet geldig is voor formulieren die compatibel zijn met het web.

Heb ik nog ergens iets over het hoofd gezien?
 
Je oorspronkelijke vraag meldde niks over webformulieren.
 
Ik heb in mijn oorspronkelijke vraag inderdaad niets vermeld over het feit dat dit een webformulier is omdat ik niet wist dat dit relevant ging zijn voor dit soort zaken.
 
Ja, behoorlijk relevant zelfs. En als het niet gaat, dan gaat dat dus niet. Een Access formulier is geen webformulier, dus dat formulier wordt dan omgezet naar de webstandaard die je gebruikt. Heb ik nog nooit zo gedaan' want ik bouw mijn webformulieren gelijk in de juiste tool,die ik dan aan de db koppel; je wilt namelijk toch alleen de data lezen en schrijven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan