• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel cellen beveiligen in tabellen

Kijk deze eens na op eventuele fouten of tekortkomingen.
Heb het userform voor het toevoegen van medicatie ook afgewerkt.

Bijlagen

Bedankt, Ik ga vanmiddag even testen. Heb je ook meegenomen mijn vraag over dat wanneer een medicijn in gebruik is op in de tabel voorraad deze niet verwijderd mag worden?

Een medicijn moet in eerste instantie worden toegevoegd op het blad Medicatie, pas daarna kan het geselecteerd worden in de tabel Voorraad.
Met de knop verwijderen op het tabblad Medicatie zou je eventueel een regel kunnen verwijderen (als deze onjuist is of per ongeluk is aangemaakt). Maar als deze combinatie medicijn-bewoner al voorkomt in de tabel voorraad dan krijg je een fout in de tabel voorraad.
Een regel in de tabel Medicijn mag dus niet verwijderd worden als deze al voorkomt in de tabel Voorraad. Het zou mooi zijn als dit met het formulier al getackeld kan worden.

Is al meegenomen in de code om een regel te verwijderen (rood kruis).

@Warme bakkertje Het wordt steeds mooier :)

Nog een paar dingetjes:
- Op tabblad Voorraad wordt de formule in kolom H (8e kolom, is verborgen) niet doorgevoerd als ik daar een rij toevoeg met de macro. Misschien is het beter deze formule ook te verwerken in de VBA?
=ALS([@[Houdbaar (dgn)]]="nvt";[@[Exp. dd]];ALS(ISLEEG([@[In gebruik dd]]);"";[@[In gebruik dd]]+[@[Houdbaar (dgn)]]))
- Heb je ook een idee om in de draaitabel Bestellijst de regels waarbij de waarde Te bbestellen=0 niet weer te geven?
- Hetzelfde in de draaitabel Controlelijst de regels waarbij de waarde Op voorraad+In gebruik+Besteld=0 niet weergeven?

Als ik in werkblad Voorraad via de knop een rij toevoeg worden de formules wel degelijk doorgevoerd.
Als je echter de datumvelden leeg laat blijven de laatste 2 kolommen uiteraard leeg.
Misschien heb je je daardoor laten misleiden maar de formules worden wel degelijk meegenomen.

Als ik in werkblad Voorraad via de knop een rij toevoeg worden de formules wel degelijk doorgevoerd.
Als je echter de datumvelden leeg laat blijven de laatste 2 kolommen uiteraard leeg.
Misschien heb je je daardoor laten misleiden maar de formules worden wel degelijk meegenomen.
Je hebt gelijk. Ik zie dat ik een fout in de formule heb gemaakt, waardoor hij leeg blijft. Die pas ik aan!
Bericht automatisch samengevoegd:

Aangepaste bestand bekeken en dat lijkt goed te gaan. Ik ga het later vandaag nog even finetunen en testen en dan opleveren! Super bedankt!

Terug
Bovenaan Onderaan