• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Automatisch invullen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

hemiwo

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2014
Ik werk met Office 365 Excel versie 2412

In het voorbeeld zie je twee tabbladen, Blad 1 en Blad 2
In blad 1 staat een invul-veld met telfunctie. Aan de rechterkant vul ik onder Datum en naast de naam met een afkorting in welke dienst men heeft.
In blad 2 staat het rooster.
Ik zou graag willen dat, als ik blad 1 in het invulvenster de afkorting plaats van de betreffende dienst onder de datum naast de Naam, in blad 2 in het rooster naast de Datum en onder de Dienst de volledige naam verschijnt.

Wie kan mij helpen?

Bijlagen

Ik denk dat je hier verder mee kunt
PHP:
=INDEX(Blad1!$H$10:$H$14;MATCH(E$3;OFFSET(Blad1!$H$10:$H$14;0;MATCH($D6;Blad1!$I$8:$M$8;0);1000);0);1)

Bijlagen

Waarom ook hier nog eens vragen?

Sorry popipipo, maar de formule die je gegeven hebt werkt op de een of andere manier niet.
Ik ben maar een leek als het op Excel aankomt en waarschijnlijk doe ik dus iets niet helemaal zoals het zou moeten.
Omdat er vaak meerdere mogelijkheden zijn om hetzelfde resultaat te krijgen dacht ik waarom ook niet even op PC HELPFORUM proberen.

Bijlagen

Als je het bestand van @popipipo gewoon opent worden de formules automatisch vertaald en werkt het volgens mij wel (niet gecontroleerd trouwens).

Hier een Office 365 formule.

Ps. Verwijzingen naar Blad2! kunnen er nog uit om de formule korter te maken

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De formule van Willem werkt wel degelijk (WEL gecontroleerd trouwens). :):)

• Haha
Waarderingen: HSV
In cellen E3:G3 heb ik nog afkortingen gezet die je niet hebt overgenomen.

Nog eentje dan die per drie gaat.
Code:
=X.ZOEKEN(E$5:G$5;FILTER(Blad1!I$10:M$14;Blad1!I$8:M$8=D6);Blad1!H$10:H$14)

Ik werk met Office 365 Excel versie 2412

In het voorbeeld zie je twee tabbladen, Blad 1 en Blad 2
In blad 1 staat een invul-veld met telfunctie. Aan de rechterkant vul ik onder Datum en naast de naam met een afkorting in welke dienst men heeft.
In blad 2 staat het rooster.
Ik zou graag willen dat, als ik blad 1 in het invulvenster de afkorting plaats van de betreffende dienst onder de datum naast de Naam, in blad 2 in het rooster naast de Datum en onder de Dienst de volledige naam verschijnt.

Wie kan mij helpen?
Nog eentje dan die per drie gaat.
Code:
=X.ZOEKEN(E$5:G$5;FILTER(Blad1!I$10:M$14;Blad1!I$8:M$8=D6);Blad1!H$10:H$14)
Het is gelukt! Dit werkt perfect. Bedankt allemaal voor de moeite die jullie voor me gedaan hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan