• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch juiste werkblad via snelkoppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

boom88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
4
Hallo allemaal

Ik weet niet 100% of ik op de juiste plaats zit voor mijn vraag, maar ze heeft met excel te maken.

Ik heb volgend probleem: Er staat ergens een centrale server waarop allerlei data opgeslagen wordt. De server wordt door verschillende mensen geraadpleegd vanop afzonderlijke laptops. Op de server zijn er verschillende directories (vb: plakploeg,fototeam,journalisten,...). In de directory data staat1 groot bestand met alle gegevens over de plakploeg, het fototeam en de journalisten. Deze gegevens staan op verschillende werkbladen.

Als iemand nu in de directorie journalisten bezig is en hij wil een adres van een journalist zoeken zou hij via een snelkoppeling naar het bestand in de data directory moeten gaan en naar het juiste werkblad journalisten.

Als iemand nu in de directorie plakploeg bezig is en hij wil een adres van een plakker zoeken zou hij via een snelkoppeling naar het bestand in de data directory moeten gaan en naar het juiste werkblad plakploeg.

Is zoiets mogelijk? En hoe doe ik dat.

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp.

Groeten
 
Nog even vermelden dat het om snelkoppelingen in windows gaat.

Bedankt
 
Howla , howla. Nooit de bedoeling gehad om iemand tegen de schenen te schoppen.
Ik heb je mededeling gelezen eusebio en weet nu wat "the code" ivm crossposting is.

Het zal nooit meer gebeuren...

Den paljas
 
Op zijn minst een link plaatsen naar die andere forums.

En iets laten weten als het opgelost is.

Allé hop, volgende keer beter :thumb:

Wigi
 
OK, Don Paljas, :)

Sluit mij geheel bij Wigi aan. Zet dan ook ff op het Office Forum je topic op afgehandeld met de oplossing erbij. Alvast bedankt. :thumb:
 
Jammer genoeg is er nog steeds geen oplossing gevonden.

Maar toch bedankt allemaal. (Vooral voor de af en toe opbouwende kritiek :))
 
Jammer genoeg is er nog steeds geen oplossing gevonden.

Maar toch bedankt allemaal. (Vooral voor de af en toe opbouwende kritiek :))

Heb je al aan hyperlinks gedacht?
Eventueel een standaard bestand dat de gegevens van de fotografen, e.d. kan aanroepen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan