Automatisch kanaal instellen UPC analoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

carnelain

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2006
Berichten
43
Hoi allemaal,

Toen ik in mijn studentenhuis mijn televisie instelde vond hij bij het automatisch zoeken een of ander kanaal waarin ik wat gegevens kon selecteren. Daarna stonden alle zenders netjes ingesteld. Dit had ik tweemaal eerder al eens gebruikt in Amsterdam. Nu woon ik in Arnhem (UPC). Bij het instellen van de TV van mijn vriendin, die in dezelfde wijk woont, vind ik dit kanaal niet. Mijn vragen:
Hoe werkt dit kanaal?
Waarom kan ik het niet vinden?

Hopelijk weet iemand het antwoord.

Met vriendelijke groet,

Carnelain
 
Ik neem aan dat u het over UHF/VHF kanalen heeft. Deze zijn op meeste Televisies al ingesteld bijv. Kanaal 5 (niet nummer vijf op het afstandsbediening) is 175,25 MHz.
Dit manier van instellen is afhankelijk van het televisie en niet van het netwerk. Via analoog wordt er geen kanalenlijst verstuurd. Het enige naast de video en geluids transmissie dat gestuurd wordt is het Guide Plus+ (EPG over het analoge signaal) of NexTView.

De enige optie om alle zenders automatisch te zoeken is via de auto search functie van de TV, of alle frequentie's handmatig instellen.

Voor de analoge UPC-frequentielijst van Arnhem kan je de volgende lijst raadplegen.
https://service.upc.nl/frequentie-overzicht-radio-tv-Arnhem/
 
Vraag sluiten?

Ik neem aan dat de vraag gesloten kan worden omdat dit niet werkt op die televisie.

Mvg,

Colin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan