• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevercat

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo,

In een spreadsheet moet ik een waarde invullen in kolom C, deze waarden staan gedefinieerd in kolom G met een gekleurde achtergrond. Met vert.zoeken laat ik in kolom E het bedrag vermelden wat in kolom H staat. Tot zover geen probleem, hmijn probleem is nu dat ik de regel van kolom A t/m E automatisch wil laten kleuren in de kleur van de achtergrond van de waarde die kies in kolom C. Dit zou ik moeten doen met Voorwaardelijke opmaak maar of ik denk verkeerd of ik snap er echt niets van maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik werk met Office 2010 onder Windows 7.
Kan iemand mij stap voor stap weg wijs maken, ik doe een test bestand er bij waar het begin in staat.

Bekijk bijlage test.xlsx

Kort en bondig wat ik gedaan heb;
- Selecteer A2:E2.
- Voorwaardelijke opmaak
- Formule gebruiken
- =$C1=1
- Opmaak ingesteld
- OK
- OK
- Kopieer bereik A2:E2
- Selecteer A3:E80
- Plakken speciaal > Opmaak

Hetzelfde riedeltje geldt natuurlijk ook voor je overige waardes...

Bijlagen

Kort en bondig wat ik gedaan heb;

Ik heb echt stap voor stap elke regel opgevolgd en het werkt perfect! Ik weet nu ook wat er fout ging, ik had niet begrepen dat je voor de zelfde regel of cellen meerdere regels kon maken. Ik probeerde alles in 1 formule te proppen en heb hierdoor alle mogelijkheden geprobeerd met allerlei foutmeldingen.
Deze stap voor stap uitleg heeft het helemaal begrijpelijk gemaakt, ik heb wel eerst alle regels gemaakt en daarna de opmaak via speciaal plakken gekopieerd..

Hartelijk bedankt voor je hulp, ik kan hier verder mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan