• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch kolommen en rijen verbergen/toevoegen: macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

maximegoeminne

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2016
Berichten
9
Beste
In de bijlage vindt u een voorbeeld van mijn excel bestand en hieronder een kleine beschrijving van de werkbladen.

- Werkblad Activiteiten: Hier staan de activiteiten per bewerking (minder belangrijk)
- Werkblad Kosttabel: Hier staan de kosten uitgerekend per man, machine of overhead.
- Werkblad Primaire Kost: Hier staan de kostencenters, 8
- Werkblad Kostallocatie: Hier staan de percentages toegewezen per kostcenter

De bedoeling is om na te gaan in het werkblad Kostallocatie of er hier een percentage in staat en hoeveel. In het werkblad Kosttabel staan de kostcenters in het rood. Indien er geen percentage instaat in het werkblad Kostallocatie dan moet deze rij niet getoond worden in het werkblad Kosttabel. Dus hier zie je dat bij QTY (kolom G) een nul staat dus eigenlijk zou deze rij er niet moeten instaan, en dit voor alle kostencenters.

Vb. in werkblad kostallocatie bij FREEZEN PROFIELEN is er geen percentage toegewezen aan WERKVOORB OUTDOOR (D4) dus in het werkblad Kosttabel zou rij 7 er niet moeten staan.

En is het mogelijk indien ik een kolom toevoeg in het werkblad Kostallocatie ( dus een nieuw kostencenter voor vb. Huisvesting (kolom K)), dat deze automatisch wordt toegevoegd in het werkblad Kosttabel bij elke bewerking ( dus bij FREEZEN PROFIELEN(tussen rij 13 en 14), PONSEN (tussen rij 25 en 26), VOORMONTAGE VAN STUK (tussen rij 35 en 36) EN ZAGEN (tussen rij 46 en 47)).

Dus als er dan automatisch een rij wordt toegevoegd dan zou de formule van werkblad Kosttabel in kolom G bij de indirecte kosten (vb. G14) ook aangepast moeten worden (VERT.ZOEKEN). Het kolom-index getal zou ook automatisch aangepast moeten worden (vb. van 10 naar 11).

Dit is slechtst een klein deel van het excel bestand dus alles zelf aanpassen zou immens veel tijd vragen. Ik weet niet hoe het best opgelost wordt maar met een macro geraak ik er niet aan uit. Indien u een andere methode weet, dan mag u dit altijd laten weten.
Bekijk bijlage VoorbeeldExcelMacro.xlsx
Dank bij voorbaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan