• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
In cel C4 staat een getal dat steeds groter wordt (nooit kleiner)

In C18 staat soms ook een getal (wanneer er geen getal staat moet er niets gebeuren). Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit getal automatisch naar cel C10 wordt gekopieerd van zodra het getal in C4 groter dan (of gelijk aan) het getal in C18 is geworden?

In cel C4 staat een getal dat steeds groter wordt (nooit kleiner)

In C18 staat soms ook een getal (wanneer er geen getal staat moet er niets gebeuren). Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit getal automatisch naar cel C10 wordt gekopieerd van zodra het getal in C4 groter dan (of gelijk aan) het getal in C18 is geworden?

Het lijkt mij gewoon een ALS formule in cel C10.
Code:
=ALS(ISGETAL(C18);ALS(C4>=C18;C18;"");"")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Maar wanneer er niet aan die voorwaarde wordt voldaan zal in dat geval cel C10 leeg blijven. Terwijl er dan eigenlijk de vorige waarde in moet blijven.

Stel C4 is groter dan C18 en de waarde wordt gekopieerd naar cel C10 dan is het mogelijk dat na een tijdje de waarde in cel C18 handmatig wordt gewijzigd in een waarde die weer groter is dan die in C4. Maar in dat geval hoort dus de vorige waarde in cel C10 te blijven staan tot deze weer moet vervangen worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan