• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch kopieren gegevens verschillende bestanden naar 1 bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

JulioRicardoTom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Beste (mogelijke!) helden,

Ik zit met een probleem wat betreft Excel. Ik ben bezig met het maken van een Excelbestand waarin ik contactgegevens van bedrijven die in het verleden klant zijn geweest geordend kan weergeven.

De gegevens die ik nodig heb, bijvoorbeeld bedrijfsnamen, staan in verschillende Excelbestanden. Voor elke klant/bedrijf is er een apart Excelbestand. Nu staan bijvoorbeeld wel de bedrijfsnamen in alle bestanden in het naamvak A8. Hoe kan ik op de meest makkelijke manier deze gegevens (bijvoorbeeld de bedrijfsnamen die altijd in A8 staan) uit al die Excelbestanden trekken en in mijn bestand zetten waarin ik alles bundel?

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen!

Groeten, Tom

Oke prima. Maar hoe kan ik op een makkelijke manier dan bijvoorbeeld uit 500 Excelbestanden daar elke keer de informatie uit naamvak A8 halen en naar mn database op Acces kopiëren?

Als alle files in een aparte directory staan kun je systematisch elke file openen en daar de informatie uithalen via een macro

Code:
Application.DisplayAlerts = False
Application.ScreenUpdating = False
Application.EnableEvents = False
Set oud = ActiveWorkbook
directory = "C:\Documents and Settings\w\Bureaublad\"
sfile = Dir(directory & "*.xls")
While sfile <> ""
    Set nieuw = Application.Workbooks.Open(directory & sfile)
    oud.ActiveSheet.Range("a65000").End(xlUp).Offset(1, 0) = nieuw.ActiveSheet.Range("a1")
    nieuw.Close
    sfile = Dir
Wend

Application.EnableEvents = True
Application.ScreenUpdating = True
Application.DisplayAlerts = True

deze macro haalt "A1" uit alle files in de opgegeven directory (nu C:\Documents and Settings\w\Bureaublad\)

Laatst bewerkt:
Oke top, thanks! Maar ben een ongelooflijk groentje verder.. Hoe en waar moet ik de bovenstaande code invoeren? Iig al bedankt voor de snelle antwoorden!

niewe excel file openen. ALT-F11. In het nieuwe geopende visual basic scherm -> invoegen menu -> module.

aan de linker kant in de project browser het mapje "modules" open clicken (indien nodig). dan "module 1" selecteren.

In het tekstvak aan de rechterkant type je:

sub test

daarna geef je een enter. Vervolgens plak je mijn code tussen "sub test" en "end sub". pas de directory aan naar de juiste en druk op het groene "play" buttontje in de menubalk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan