Automatisch lege rij invoegen achter groep gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fuser

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2014
Beste allen,

Ik ben momenteel in excel een file aan het makan voor het werk waarin ik de volumes van klanten wil opvolgen. Deze ziet er als volgt uit:

__________ KOLOM A_________ KOLOM B______KOLOM C______KOLOM D
RIJ 10_____ Datum bestelling___ Klantnummer___Naam_________ bestelde hoeveelheid

Telkens er een bestelling geplaatst wordt save ik deze met behulp van Macro naar het tweede werkblad waarin dan allle gegevens komen te staan. Deze gevens worden gesorteerd op datum en per klantnummer.

Mijn vraag is hoe ik na elke klant een lege lijn kan verkrijgen om hEt geheel overzichtelijker te maken. Ik gebruik momenteel deze code, maar die zet ook telkens een lege lijn na een nieuwe datum en ik wil pas ene lege lijn na alle bestellingen van bijvoorbeeld KLANT A:

Code:
sub AddBlankRows()
'
dim iRow as integer
range("b10").select
'
irow=1
'
do 
'
if cells(irow+1, 1)<>cells(irow,1) then
    cells(irow+1,1).entirerow.insert shift:=xldown
    irow=irow+2
else
    irow=irow+1
end if
'
loop while not cells (irow,1).text=""
'
end sub

Ik wil dus elke maand een rapport doorsturen met de volumes van de nieuwe klanten. Optioneel voor de genieën onder jullie: Indien ik achteraf nieuwe klanten toevoeg, kan deze dan automatisch toegevoegd worden bij de groep klantnummers op het tweede werkblad zonder dat deze lege rij dan verkeerdelijk blijft staan?

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

groeten,

Willem

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan