Automatisch mail bij bezoek Wordpress website

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Ik heb een website waar er een soort van gebruiksaanwijzing staat, nu zou ik graag een mail krigen als er iemand die website bezoekt zodat ik weet of de website bekeken is, bestaat er daar een plugin voor?

Een knop op de website waarop kan geklikt worden en ik een mail krijg als er op geklikt is zou ook een optie zijn.

Laatst bewerkt:
Wil je dat serieus? Is het gebruik van Google Analytics of iets soortgelijks niet beter? Op je telefoon via een app of via de analytische website kan je zien hoe druk het op je site is, en nog meer interessante gegevens erbij opvragen.
Vergeet niet dat Google en consorten ook de websites indexeren. Dus dat betekent dat je misschien met een mail-systeem tientallen tot honderden mails zal binnenkrijgen. En zo een aantal zal mogelijk zelfs nog een trigger voor je hostingdienst zijn om dit te markeren als spam. Misschien sta je zelfs opeens volledig in de hotspot vanuit een drukbezochte site, wat je een stortvloed aan onnodige mails oplevert.

Ik denk ook niet dat je mensen moet laten klikken om te laten weten dat ze aanwezig zijn. De website is volautomatisch te bekijken zonder dat jij tegelijkertijd invloed hoeft uit te oefenen.

Laatst bewerkt:
Wil je dat serieus? Is het gebruik van Google Analytics of iets soortgelijks niet beter?
Vergeet niet dat Google en consorten ook de websites indexeren. Dus dat betekent dat je misschien wel tientallen tot honderden mails zal binnenkrijgen. En zo een aantal zal mogelijk zelfs nog een trigger voor je hostingdienst zijn om dit te markeren als spam.

Een soort van "gelezen" bevestigingsknop zou dan betere optie zijn...

Een soort van "gelezen" bevestigingsknop zou dan betere optie zijn...
Zinloos. Waarom zou iemand erop klikken? Wat als iemand er 100 keer op klikt?
Wat is er mis met een mooie bezoekersteller, of analytische tracker, of een plugin die in je dashboard bijhoudt hoe vaak een pagina bekeken is.

Wat is de gedachtegang dat je dit in je mail wilt hebben?

Laatst bewerkt:
Website is beveiligd met paswoord, dus niet zomaar iedereen kan er op.
Het is een gebruiksaanwijzing om een vakantie appartement binnen te komen, dus ik dacht dat het wel handig zou zijn als ik zonder al teveel moeite zou kunnen te weten zou kunnen komen of de mensen het gelezen hebben. Zonder in te moeten loggen op WP admin

Website is beveiligd met paswoord, dus niet zomaar iedereen kan er op.
Het is een gebruiksaanwijzing om een vakantie appartement binnen te komen, dus ik dacht dat het wel handig zou zijn als ik zonder al teveel moeite zou kunnen te weten zou kunnen komen of de mensen het gelezen hebben. Zonder in te moeten loggen op WP admin

Maar vanwaar de noodzaak om dit via mail te sturen?
Je kan het aantal met een plugin prima loggen en in je dashboard zichtbaar maken.

Dit lijkt mij makkelijker omdat je meteen het aantal ziet. of houd je ervan om mails te tellen?

Neen, plugin heb ik inderdaad al om het te loggen, ik wil enkel mail krijgen omdat ik dan niet steeds moet gaan kijken of de aankomende gasten in ons appartement de info gelezen hebben zonder steeds terug te moeten gaan inloggen.
Nu zie ik het inderdaad als ik inlog.

Zo te zien had je dit al eerder gevraagd: https://www.helpmij.nl/forum/showth...igingsknop-in-Wordpress?p=6338669#post6338669

Maar wat als ze niet klikken? Niet iedereen is even behendig met computers?
Wordt hun reservering dan niet bevestigd? Ik heb een idee dat je het de gasten zo alleen maar lastig maakt, ook al is het een simpele handeling.

In dat geval zou ik gewoon de boel afdrukken, en hun een krabbeltje laten plaatsen. Dan is het ook meteen rechtsgeldig.

Laatst bewerkt:
En wat ga je dan met die gegevens doen?
Ik zou het anders doen. Mensen die boeken, zelf mailen met een welkom en gelijk de in bijlage de belangrijke zaken doorgeven. Vraag om een bevestiging en klaar.

Ik ga met Aar mee. Ik heb diverse websites Wordpress gemaakt en in onderhoud. Ik maak gebruik van Google Analytics en dat werkt goed.

Dat idee van Femke lijkt mij beter. Zodra je op boek nu drukt, laat je de klant bevestigen dat ze akkoord gaan. Vermeld dit er ook bij voordat ze op die knop drukken. En laat ze vooraf de huisregels en instructies zien. En bij het mailen van de bevestiging stuur je de regeltjes nog even als pdf mee. Misschien is het vooraf tonen van de huisregels, en bij de boekingsbevestiging in de mail de toeganginstructie een beter idee.

En als ze handmatig boeken via de telefoon of aan de balie, dan kan je die regeltjes handmatig mailen of laten zien.

Laatst bewerkt:
Sorry, was even uit het oog verloren dat ik dit reeds gevraagd had

Dat idee van Femke lijkt mij beter. Zodra je op boek nu drukt, laat je de klant bevestigen dat ze akkoord gaan. Vermeld dit er ook bij voordat ze op die knop drukken. En laat ze vooraf de huisregels en instructies zien. En bij het mailen van de bevestiging stuur je de regeltjes nog even als pdf mee. Misschien is het vooraf tonen van de huisregels, en bij de boekingsbevestiging in de mail de toeganginstructie een beter idee.

En als ze handmatig boeken via de telefoon of aan de balie, dan kan je die regeltjes handmatig mailen of laten zien.
Allemaal zeer juist, nu krijgen ze via een boekingsplatform een geautomatiseerd bericht enkele dagen voor aankomst de website en het paswoord om er op te raken. En ik dacht dat het wel handig zou zijn als ik wist dat ze het bekeken hadden.

Geeft niks...
Ik denk dat je nu wel genoeg ideeën hebt om dit op een goede manier te regelen. :)

Allemaal zeer juist, nu krijgen ze via een boekingsplatform een geautomatiseerd bericht enkele dagen voor aankomst de website en het paswoord om er op te raken. En ik dacht dat het wel handig zou zijn als ik wist dat ze het bekeken hadden.

Dat kan je nooit 100% weten. Ze melden zich bij de balie voor de sleutel, en dan kan je dit prima nog een keer uitleggen, toch?
En dan hun een kopietje geven van de instructies. Als iemand dit 2 maanden van te voren boekt, dan hoef je niet te verwachten dat ze het allemaal nog weten zodra ze langskomen.

Een knop op de website waarop kan geklikt worden en ik een mail krijg als er op geklikt is zou ook een optie zijn.
Als de pagina laadt komt er een popup met tekst en een Akkoord knop. Maar.... iedereen baalt van zulke opdringerige teksten en zelf zou ik dit nooit doen. Ook moet je dan nadenken of alles nog Google vriendelijk is. Idee van Femke is veel beter.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan