Automatisch mail versturen van Excel werkblad na het sluiten van het blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

LosArrogantes

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Berichten
18
Hallo,


Is het mogelijk wanneer ik een bepaalde Excel blad sluit dat voor dit blad gesloten wordt eerst een pdf van dit blad gemaakt wordt en deze pdf onmiddellijk via mail verstuurd wordt ?

In de titel moet enkel update + tijd en uur komen te staan.

Ik krijg dit maar niet gefixed...

Alvast bedankt voor de hulp!
 
In Thisworkbook.
Eerst opslaan alvorens af te sluiten.
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, ThisWorkbook.Path & "\" & Left(ThisWorkbook.Name, InStrRev(ThisWorkbook.Name, ".")) & "pdf"
 With CreateObject("Outlook.Application").createitem(0)
    .to = "mailaddress"
    .Subject = "Update " & Format(Time, "hh:mm")
   .Attachments.Add ThisWorkbook.Path & "\" & Left(ThisWorkbook.Name, InStrRev(ThisWorkbook.Name, ".")) & "pdf"
   .display
   '.Send  'voor directe verzending
 End With
End Sub
 
De code werkt, maar ik heb nog 1 probleempje...

Ik heb kolommen tot de letter G, de code maakt dus succesvol een pdf file en verstuurd deze dan ook perfect!

Maar ik zou willen dat hij alle kolommen passend maakt op 1 blad, toch op het gebied van kolommen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan