• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch meerdere Exel Bestanden bijwerken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quanta

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Berichten
23
G'Day All,

Allereerst allemaal de hartelijke beste wensen voor 2007.

Mijn vraag is de volgende, ik heb 53 bestanden die werkgerelateerd zijn. Het gaat dan om het bijwerken van de vakantie, tvt-uren en de ziek en gewerkte uren. Ik zou willen wanneer ik in 1 van de 53 bestanden iets verander in de eerder genoemde kollommen, de overige 52 bestanden automatisch bijgewerkt worden. Alle 53 exel bestanden staan in de zelfde map en op het moment heb ik het zover dat wanneer ik bijvoorbeeld week 3 open, deze automatisch bijgewerkt wordt met de gegevens uit week 2. Opzich werkt dit wel, maar als er een verkeerde week geopend wordt, of er moet een vakantie periode gepland worden, dat dan de gegevens in de andere weken niet meer kloppen.

Ik zal een simpel voorbeeld van week 1 bij dit bericht plaatsen, alle andere 52 bestanden zijn exact hetzelfde opgebouwd.

Alvast bedankt voor tips en eventuele oplossingen.

Greetz, Quanta.
 

Bijlagen

  • Uren Week1 2007a.rar
    11,7 KB · Weergaven: 25
Even zonder naar het bestand gekeken te hebben.

Het lijkt erop dat je totalen / standen van week 1 naar week 2 doorkoppelt e.d.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om in de 'week' bestanden alleen maar de gegevens van die week in te voeren en dan in 1 centraal bestand de totalen bij te houden. Dan hoef je dus alleen maar dat centrale bestand te openen en de koppelingen te laten bijwerken.

Andere optie: 1 bestand met voor iedere week een tabblad. Dan eventueel met indirect verwijzingen formules maken zodat je alles simpel kunt kopiëren.
 
Bedankt Palmpje voor de suggesties, ik had eigenlijk gehoopt op een manier via een makro of iets dergelijks. Helaas ben ik nog niet zo thuis in Exel om dat zelf te verzinnen.. 1 bestand met 53 tabbladen lijkt me niet overzichtig genoeg, vandaar dat ik losse sheets heb gemaakt, het enigste probleem is dus het bijhouden van de juiste gegevens per week sheet..

Ik denk dat je eerste suggestie misschien wel iets zou kunnen worden, maar ik heb vrij veel tijd gestoken in de 53 sheets die ik nu heb en ik hoop dat er toch een andere mogelijkheid te vinden is die beter op mijn behoefte aan te passen zal zijn..

Thanks!, Quanta.
 
G'Day All,

Allereerst allemaal de hartelijke beste wensen voor 2007.

Mijn vraag is de volgende, ik heb 53 bestanden die werkgerelateerd zijn. Het gaat dan om het bijwerken van de vakantie, tvt-uren en de ziek en gewerkte uren. Ik zou willen wanneer ik in 1 van de 53 bestanden iets verander in de eerder genoemde kollommen, de overige 52 bestanden automatisch bijgewerkt worden. Alle 53 exel bestanden staan in de zelfde map en op het moment heb ik het zover dat wanneer ik bijvoorbeeld week 3 open, deze automatisch bijgewerkt wordt met de gegevens uit week 2. Opzich werkt dit wel, maar als er een verkeerde week geopend wordt, of er moet een vakantie periode gepland worden, dat dan de gegevens in de andere weken niet meer kloppen.

Ik zal een simpel voorbeeld van week 1 bij dit bericht plaatsen, alle andere 52 bestanden zijn exact hetzelfde opgebouwd.

Alvast bedankt voor tips en eventuele oplossingen.

Greetz, Quanta.

Dat zal volgens mij een ad hoc methode moeten worden. Het feit dat het 'gewoon' al werkt bevestigt dat het maar om een paar gevallen gaat gaan.

Wat je best NIET doet is alles in 1 file rammen als 53 sheets. Wat je wel kan doen, als het maar 4 kolommen zijn per sheet, 1 bestand te maken met een sheet per maand, niet per week.

Wigi
 
G'Day Wigi,

Helaas is een overzicht per dag nodig en om het geheel dan overzichtelijk te houden heb ik daar een 7 dagen week sheet van gemaakt, een maand sheet zou die overzichtelijkheid teniet doen. Ik heb dit wel overwogen, maar degene die de sheets gebruiken vonden dat ook niet zo goed idee.

Is het niet mogelijk om, tijdens het afsluiten van een sheet, waardes naar meerdere sheets tegelijk te sturen? Er is toch ook de mogelijkheid om waardes van gesloten bestanden in te lezen, andersom niet?

In ieder geval bedankt voor het meedenken, misschien komt er nog iemand langs die ook eens zo'n probleempje heeft gehad en daar een oplossing voor gevonden hebt?

Greetz, Quanta.
 
Quanta

dit kan echt wel.

Je moet met de VBA code eerst het doelbestand openen, de gegevens wegschrijven, dan beide files opslaan en alles afsluiten. Zoek op internet naar:

excel vba update closed workbook

Heb nu zelf geen tijd om dat te doen.

Wigi
 
Thanks Wigi,

Naar zoiets was ik dus inderdaad naar opzoek.:D

Ik zal morgen eens gaan zoeken, moet er om 5 uur weer uit, ga dus lekker kas nu..

Greetz, Quanta.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan