iljavanderlaan
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 okt 2010
Hallo allemaal,
Lang geleden, maar ik loop langzaam aan weer vast in een VBA code.
Misschien heeft iemand anders er een frisse kijk op....
Waar ik naar opzoek ben is het volgende:
Bij mij op mijn werk moet er aan het einde van de dag gigantisch veel gefaxed worden, middels een Brother Printer/Scanner/Fax.
Momenteel gebeurd dit sheet voor sheet en nummer voor nummer....dit 'moet' toch sneller kunnen.
Als er nou een macro zou bestaan die op vaste tijden alle sheets naar de juiste nummers faxt?!
Ik kan helaas geen voorbeeldje plaatsen, daar dit niet is toegestaan vanuit de werkgever, maar ik zal proberen het allemaal zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Einde van de dag worden alle opdrachtbonnen gemaakt d.m.v. een macro.
Nu gaat dit als volgt;
Dit neemt dus nogal wat tijd in beslag en dit terwijl het elke dag dezelfde handeling is precies datgeen waar de macro voor is uitgevonden.
De tijdelijke sheets zijn altijd hetzelfde kwa layout, alleen de inhoud is specifiek voor één enkele lokatie.
Dit zou de macro dan ook wel moeten kunnen herkennen alvorens de macro het juiste nummer kan achterhalen.
Hopelijk heeft iemand er een idee want ik loop er op vast.....:shocked:
Alvast weer heel erg bedankt voor hulp!!!!
Mazzel....
Lang geleden, maar ik loop langzaam aan weer vast in een VBA code.
Misschien heeft iemand anders er een frisse kijk op....

Waar ik naar opzoek ben is het volgende:
Bij mij op mijn werk moet er aan het einde van de dag gigantisch veel gefaxed worden, middels een Brother Printer/Scanner/Fax.
Momenteel gebeurd dit sheet voor sheet en nummer voor nummer....dit 'moet' toch sneller kunnen.
Als er nou een macro zou bestaan die op vaste tijden alle sheets naar de juiste nummers faxt?!

Ik kan helaas geen voorbeeldje plaatsen, daar dit niet is toegestaan vanuit de werkgever, maar ik zal proberen het allemaal zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Einde van de dag worden alle opdrachtbonnen gemaakt d.m.v. een macro.
Nu gaat dit als volgt;
Eerst start men de macro voor alle opdrachten voor de volgende dag.
Vervolgens houd men een x-aantal regels over waarin per rij/regel er een opdracht staat.
Dan start men een macro welke de opdrachtbon maakt en opent in een ander nieuw tijdelijk sheet.
Deze tijdelijke sheet kan men dan vervolgens printen/faxen middels het menu afdrukken in Excel.
Voordat de opdrachtbon kan worden verzonden moet ook nog eerst de juiste printer (de Brother) worden gekozen.
En ja, ja...dan moet men nog een juist nummer kiezen uit een adresboek om het faxen te starten.
Dit neemt dus nogal wat tijd in beslag en dit terwijl het elke dag dezelfde handeling is precies datgeen waar de macro voor is uitgevonden.
De tijdelijke sheets zijn altijd hetzelfde kwa layout, alleen de inhoud is specifiek voor één enkele lokatie.
Dit zou de macro dan ook wel moeten kunnen herkennen alvorens de macro het juiste nummer kan achterhalen.
Hopelijk heeft iemand er een idee want ik loop er op vast.....:shocked:
Alvast weer heel erg bedankt voor hulp!!!!
Mazzel....