Automatisch naar nieuwe record bij openen formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hvdl70

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Ik heb een formulier waarin ik data ingeef. Het vervelende is dat ik steeds op de eerste record start. Ik vond in dit forum een code waarmee dit zou vrholpen moeten zijn, maar waar moet ik die zetten?:confused:

code :
DoCmd.OpenForm "Formuliernaam", , , , acFormAdd

Thx - Hans

Deze code heb je alleen nodig als je het formulier opent vanuit een ander formulier. Wil je het formulier zelfstandig openen, en alleen in toevoegmodus, dan zet je in de eigenschappen van het formulier de optie <Gegevensinvoer> op het tabblad <Gegevens> op Ja.

Michel

Dag Michel,
Het is inderdaad een formulier dat geopend wordt vanuit een ander formulier.
Ik heb een start formulier, waarin ik via een button ga naar een ingave formulier (voor de ingave van mijn werkuren) en via 2 andere buttons ga ik naar 2 rapporten die ik het opgemaakt voor de berekening van overuren en dagoverzicht werkuren/prestaties techniekers.

Het is wanneer ik via start formulier naar ingave werkuren techniekers ga dat ik enkel in ingavemodus wil geraken.

Thx - Hans:thumb:

een macrootje maken

Wat ik altijd doe (misschien niet de mooiste manier), is een macro maken.

Je kan daar de de actie "naar record gaan" kiezen. Onderin mag je dan de parameters opgeven, daar kies je "nieuwe record" naast de naam van je formulier.
Deze macro opslaan. In het formulier waar je de macro wilt activeren bij de "eigenschappen", "gebeurtenis" deze macro laten laden bij het laden van het formulier.

Jordy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan