• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch nieuw tabblad toevoegen en gegevens overnemen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJAA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PJAA

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2019
Op het tabblad Total zie je mijn ingevulde data. In het bovenste deel van het scherm vul ik per datum per project kosten in. Een projectno. is altijd gekoppeld aan een vaste desription. Zo is dus 251910 altijd Amsterdam in dit voorbeeld. In het onderste deel worden alle kosten per project. samengevoegd.

Nu zou ik willen dat wanneer ik een nieuw projectno. invul er automatisch een tabblad gegenereerd wordt waar de kosten voor dit project. per datum worden toegevoegd.

In bijgevoegd voorbeeld zie je dus waar ik naar toe wil. In tabblad Total het overzicht waar ik alles invul met daarachter de drie tabbladen met costs voor de diverste projectno.'s

Iemand een idee hoe dit te realiseren ?

Groet PJA

Bijlagen

Waarom niet een draaitabel gebruiken?
Dan hoeft dat allemaal niet.

Zoals mijn voorbeeld er uitziet, één werkblad met totalen en drie afzonderlijke projectno met deze layout, zo dien ik het in te leveren. In het voorbeeld maar drie projectno. het kunnen er veel meer zijn. Ik heb even zitten spelen met draaitabellen en ik denk dat het te omslachtig wordt, bij 25 projectno. en overal dezelfde layout. Elk projectno. moet op een apart werkblad. Wellicht dat ik de mogelijkheden van de draaitabel niet overzie.

Alvast bedankt voor je reactie..

soms gaat men het gemakkelijke voorbij om iets moeilijks proberen uit te vinden.

Bijlagen

Zou zomaar de oplossing kunnen zijn... kan je die in mijn voorbeeld op een apart tabblad kunnen plaatsen. Zie niet 123 hoe ik dat voor elkaar krijg. Dan kan ik hier ook de layout aanpassen.

Bedankt alvast..

Klik met rechts in de draaitabel en klik op Vernieuwen.

Of met een draaitabel icm een slicer

NB: door 1 regeltje vBA toe te voegen achter tabblad Draaitabl wordt de draaitabel automatisch ververst. Dus macro's toestaan

Bijlagen

Het wordt steeds mooier, ik probeer het te implementeren in het origineel wat ik gebruik maar kan die VBA code niet vinden in het voorbeeld...

Is het mogelijk wanneer ik middels de slicer een keuze maak dat er boven de draaitabel de description en het bijbehorende projectno. komen te staan? Description en projectno. zijn onlosmakelijk verbonden met elkaar.

Groet,

pja

Dat ene regeltje staat achter het tabblad waar de draaitabel op staat

In het voorbeeld is de slicer gebaseerd op "Description"... Ik heb alles in mijn origineel verwerkt maar dan gebaseerd op "Projectno." aan de draaitabel heb ik toegevoegd een kolom met "Description". "Description" is altijd tekst maar deze komt in de draaitabel terug als 1, krijg hier niet de tekst te zien. Kan dat wel ?

Wat jij ziet kunnen wij zonder glazen bol niet zien. dat is zoiets als , "in wat ik gemaakt heb is het wel te zien"

Ik reageerde op iemand die me al aan het helpen was. Sorry voor de onduidelijkheid. Ik heb mijn probleem even in het voorbeeld bestand verwerkt. In het tabblad total zie je projectno. enn description staan, deze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, in het voorbeeld is projectno. 262910 altijd Amsterdam.
In de draaitabel kies ik middels de slicer het projectno. in de kolom Description komt de waarde 1 te staan, hier zou ik dan ook graag Amsterdam zien staan. Is dit mogelijk ?

Heb lopen zoeken middels Google, Add this Data to the Data Model is volgens mij de oplossing. Ik gebruik Excel op een Mac en daar is die optie niet beschikbaar....

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan