• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch nummeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Natuurlijk snap ik dat er veel meegelezen word, doe ik zelf ook lees graag de vagen en oplossingen die er uit komen.
Het is fantastisch om te zien de enorme kennis die hier zit onder de leden en de grote bereidwilligheid om een te helpen.

Maar soms komt de vraagsteller er achter dat het misschien niet zo uitkomt als hij/zij het in gedachten heeft.
Dit kan door de verkeerde vraag niet goed te stellen of juist omdat na vele inzet de vraag/oplossing niet mogelijk kan zijn.

Voor mijn vraag ie ik vele mooie oplossingen voorbij komen echter gaandeweg kwam ik er achter dat het meer gecompliceerder ligt dan ik dacht.
Hiermee zeggende dat en mijn eerste vraag niet duidelijk genoeg was en ik de uitkomstvraag daardoor tussentijds moest veranderen.

Na zoveel tijd besefte ik mij dat dit deel beter handmatig kan gedaan worden.
Nogmaals bedankt allen voor de inzet.

met deze versie kan je nu zelf op willekeurige plaatsen een nummering vast zetten.
Dus je voert zelf je nieuwe nummering in die geldt vanaf die regel en je laatste karakter is een punt of een komma, dit is opdat je toch nog gemakkelijk met je numeriek toetsenbord zou kunnen werken.
Op deze manier kan je op gezette tijden je nummering betonneren.
Er is ook een controle dat de nummers in de kolom oplopend zijn.

Bijlagen

@ cow18, chapo..
Zoals je lezen kon had ik het al opgegeven,,
Maar de laatste versie van jou werkt, had niet verwacht dat het zou lukken.
Deze ga ik verwerken in ons programma..
Heel veel dank...

Blij te horen, dat alles toch aan de verwachtingen kan voldoen.
Nummering binnen een bepaald niveau is in principe onbeperkt, maar ivm. check op oplopende nummering maar netjes tot 999 maar daar kan je desnoods zo nog een paar nullen bij zetten !

Voor de volledigheid, kolom A en B zijn in de opmaak "tekst" en op kolom A zit er een voorwaardelijke opmaak om aan te geven in welke cellen je de nummering betonneert.
Kolom B wordt door de macro gekleurd bij een niet-netjes-oplopende nummering.

In geval van snelheidsproblemen, kunnen de screenupdating en de events nog uitgezet worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan