• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch of door middel van knop, cell opmaak aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartZir

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2010
Dag allemaal,

Ik heb een format gebouwd voor diverse bedrijfscijfers. Nu is het zo dat ik de winst en verliesrekening soms in miljoenen wil laten weergeven en soms in duizendtallen. Ik zou graag door middel van een klik op de knop of ergens een cel kunnen invullen, zodat mijn overzicht automatisch in duizendtallen of miljoenen wordt weergegeven.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Bart,

Op zich is je vraag niet zo moeilijk, je kunt de volgende code opnemen.
Code:
Sub WisselFormat()
    Range("C59:F71").Select
    If Selection.NumberFormat = "$#,##0_);[Red]($#,##0)" Then
        Selection.NumberFormat = "$ #,;[Red]$ -#,"
    Else
       Selection.NumberFormat = "$#,##0_);[Red]($#,##0)"
    End If
End Sub

Je kunt zelf wel de range aanpassen. De code wisselt het format van gehele getallen naar duizenden.
Ik weet niet hoe je een format zo kan opmaken dat hij alleen miljoenen toont.

Veel Succes.

Bedankt Elsendoorn. Ik ga het toepassen en zal even proberen of miljoenen ook lukt.

Er van uitgaande dat je in de P&L geen gebruikt maakt van kleurtjes en cijfers achter de komma kan je deze onder een knop plaatsen.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
With Sheets("Blad1").Range("A1:B1") 'hier je bereik aanpassen
    If .NumberFormat = "_ * #,##0_ ;_ * -#,##0_ ;_ * ""-""??_ ;_ @_ " Then .NumberFormat = "_ * #,##0,_ ;_ * -#,##0,_ ;_ * ""-""??_ ;_ @_ " Else .NumberFormat = "_ * #,##0_ ;_ * -#,##0_ ;_ * ""-""??_ ;_ @_ "
End With
End Sub

Het is beter om bij vragen een voorbeeldje te plaatsen!

Bijlagen

Dag VenA,

Ontzettend bedankt voor het antwoord. Ik heb zelf weinig ervaring met knoppen toevoegen in mijn excelbestand. Ik heb het voorbeeld excelbestand toegevoegd. Ik heb ook jouw gemaakte bestand bekeken. Ontzettend dank daarvoor, maar het lukt mij dus niet om dit in werking te krijgen in mijn excel, omdat ik niet weet hoe je een dergelijke knop toevoegd in het bestand.
Bekijk bijlage Voorbeeldje verschil laatste en één na laatste jaar.xlsx

Het kan zijn dat ik abuis ben maar volgens mij heb je het verkeerde bestandje geplaatst.

Als je geen ervaring hebt met VBA dan weet ik niet of dit de juiste oplossing is voor jou. Kan je niet beter op blad2 verwijzen naar blad1 en alle getallen delen door 1000? En dan afhankelijk van de de P&L blad1 of blad2 presenteren?

In jouw voorbeeld staat in A1 "Bedrijf X (X1000)" en dan worden de bedragen wel erg groot. Verder staat er geen normale getalnotatie in. (400000000) *1000 = 40 miljard? Dus eerst maar eens nadenken over een juist voorbeeldje.

Het is inmiddels allemaal gelukt en doorgewerkt in de gehele winst en verliescijfers. Bedankt voor het opzetje!

Da's mooi. Zou je het resultaat nog even willen plaatsen? Dan hebben andere(n) die een soortgelijke vraag hebben er mogelijk ook wat aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan