Automatisch ongewenst E-mail verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bikerron

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Hallo,
In mijn Outlook 2010 map: Ongewenste e-mail komt regelmatig troep binnen maar soms ook zinnige mail.
Ik heb een "regel" ingesteld die de meest voorkomende troep verwijderd maar dat moet ik steeds zelf handmatig uitvoeren.
Mijn vraag is dan ook: Kan dit niet automatisch?

Of kunnen regels alleen automatisch worden uitgevoerd op Postvak In?

Ron

Het daadwerkelijke verwijderen moet inderdaad handmatig.
De reden: belangrijke mails kunnen toch in je Junk mail folder terecht komen, dus dit is een fail-safe.

Muchacho NL bedankt voor je reactie.

Juist doordat je er goed over hebt nagedacht wat in je regel is opgegeven, wat "jij" vindt dat als ongewenste mail beschouwd moet worden, blijven er altijd nog wel mailtjes achter die je zelf moet beoordelen.
Dus de fail-save ben je nog steeds zelf.

Ik weet dus nu dat het niet kan.
Bedankt.

Ok, volgens mij kan je wel in een regel instellen dat bepaalde e-mail meteen naar Verwijderde items gestuurd worden of ook zelfs permanent te verwijderen zijn, alleen moet je dat natuurlijk alleen doen met afzenders waarvan je zeker bent. Dat kan via Regel bewerken, & dan krijg je een heleboel meer mogelijkheden dan via de Wizard.

Andere tip om de echte spam te verminderen, is de Microsoft Invoegtoepassing voor het rapporteren van ongewenste e-mail voor Microsoft Office Outlook:

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=18275

Ik heb voor de Engelstalige downloadlink gekozen omdat daar ook de versie voor Outlook 2003 bij staat. De Engelstalige versies doen het ongeacht de installatietaal van Outlook, zij het uiteraard dat de plug-in in het Engels is.
Hier nog even de complete Nederlandstalige handleiding op TechNet:

http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/ff898338.aspx

Laatst bewerkt:
Ik heb de invoegtoepassing geactiveerd en ga er een tijdje mee werken. Spam kan ik nu in idergeval laten "onderzoeken" en wie weet worden de snoodaards opgespoord .;)
Ik sluit onderwerp.

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan