• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch op datum en tijd saven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonku

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Berichten
25
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een sheet voor op mijn werk. Deze sheet word per dag door drie mensen gebruikt nl in de ochtenddienst, middagdienst en nachtdienst. Het komt nu regelmatig voor dat de sheet van bv de middagdienst die van de ochtenddienst overschrijft, omdat de middagdienst vergeet te saven als middagdienst. Is het mogelijk om de sheet automatisch als ochtenddienst, middagdienst en nachtdienst te saven. Het liefste met de datum erbij. De ochtenddienst begint om 07.00 uur, de middagdienst om 15.00 uur en de nachtdienst om 23.00 uur.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten.

Ton.
 
Daar is best wat voor te maken maar het lijkt me logischer om met 3 verschillende sheets te werken omdat je dat uiteindelijk dan toch doet.
 
Door de drie wachten word met het zelfde verslag/ sheet gewerkt.Hierin staan de belangrijke punten vermeld. Het zou dus mooi zijn als het wel gesaved kan worden. Anders moet alles weer opnieuw ingebracht worden.
 
je kunt hier op meerdere manieren naar kijken.. per dienst 1x saven of gewoon na elke mutatie.. als je in elke sheet van je workbook de volgende macro zet.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    
    ActiveWorkbook.Save

End Sub

Dan word na elke wijziging het bestand opgeslagen dus is het probleem van verloren data helemaal verholpen. zelfs als de stroom uitvalt is toch tot en met de laatste wijziging opgeslagen.

Eventueel zou je ook nog een marco kunnen maken die elke X minuten opslaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan