Automatisch openen van helpvensters

Status
Niet open voor verdere reacties.

hesteren

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2002
Sinds gisteren krijg ik allemaal vreemde dingen op mijn XP Homecomputer. Als ik bijv. in MediaPlayer een stuk muziek aan het afspelen ben, opent er spontaan een helpvenster van Windows Mediaplayer. In het veld `geef een trefwoord op`worden automatisch allerlei getallen en letters getypt. Als ik in Kladblok iets aan het doen ben, opent hij ook weer de helppagina van kladblok. Ook komt spontaan mijn rekenmachine in beeld en wordt mijn Internet explorer geopend.
Als de PC langere tijd aanstaat en hij een aantal helpvensters heeft geopend, hoor ik een aantal piepjes en vervolgens wordt de computer uitgeschakeld zonder dat ik daar opdracht voor heb gegevens.

Wie o wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is

Heb je al gescand op virussen? Je kunt hier een online scan doen:

http://housecall.antivirus.com/housecall/start_frame.asp

En al op spyware gescand?

Ik zou even scannen met met:

Adaware:
http://www.majorgeeks.com/download506.html

en

Spybot:
http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022-10122137.html?part=dl-spybot&subj=dl&tag=but

Wel eerst even updaten alvorens te scannen.

Is het probleem dan nog niet weg, klik dan op de link in mijn handtekening voor het plaatsen van een Hijackthislog.

Sorry Sidi:confused: Had je antwoord nog niet gezien.:)

Geplaatst door ikself
Sorry Sidi:confused: Had je antwoord nog niet gezien.:)
Geeft niet. Hesteren heeft nu in elk geval genoeg links om vooruit te kunnen. Spyware is zo'n grijs gebied op Helpmij: doorsturen naar ASO of zelf antwoorden. Tenslotte bestaat er wel een sectie over dit onderwerp.

automatisch opstarten van.....

Ik heb Spybot S&D al gedraaid. Adaware SE Personal. Tevens de nieuwste Microsoft Antispyware Beta versie gedraaid. Wel een aantal spyware bestanden gevonden en laten verwijderen. Probeer nu Pansasoftware activescan te draaien. Heb hem echter al 3 x opnieuw moeten draaien omdat het helpvenster van Panda wordt geopend. Vervolgens komen er rechts onderin het scherm allerlei tekens (rekenmachine, Internet explorer etc. vervolgens een aantal piepjes en wordt de pc weer afgesloten.
M.a.w. ik kan dus geen volledig programma draaien of hij wordt wel onderbroken.
Terwijl ik dit op de laptop zit te typen is hij al weer 2 x uitgeschakeld.

Re: automatisch opstarten van.....

Geplaatst door hesteren
Terwijl ik dit op de laptop zit te typen is hij al weer 2 x uitgeschakeld.

Probeer dan 'ns:

Start/uitvoeren-->intikken: shutdown -a ENTER, om te voorkomen dat je computer opnieuw opstart. Hopelijk kun je dan in 'alle rust' verder met de scans.:)

Die pc is dus behoorlijk van slag. Van ikself heb je ook een link gekregen van AdAware. Heb je die al gedraaid? Tip, als je die goed kan installeren en de updates hebt binnengehaald, haal dan even de netwerkkabel eruit zodat die pc even rustig z'n gang kan gaan.

Re: Re: automatisch opstarten van.....

Geplaatst door ikself

Probeer dan 'ns:

Start/uitvoeren-->intikken: shutdown -a ENTER, om te voorkomen dat je computer opnieuw opstart.

Ee, die kende ik niet. Nu wel :thumb:

opgelost.

Om even terug te komen op deze kwestie:
Ik heb het volgende allemaal gedaan.
Heb diverse virusscan programma's gedraaid welke hierboven ook aangegeven staan. Éen van de programma's heeft vervolgens 4 virussen aangetroffen. Deze zijn verwijderd. Heb verder Spybot Search & Destroy gedraaid en AdAware 1.05. Alles wat hier uit is gekomen heb ik ook laten verwijderen. Ik heb ook de Beta Versie van windows"Microsoft Antispyware" via de windows site gedownload. Deze versie draait nu op de achtergrond van mijn PC mee en laat ik vervolgens iederen avond op een bepaald tijdstip mijn pc controleren. Sinds ik Microsoft Antispyware heb geinstalleerd is het probleem eigenlijk van mijn pc verdwenen.
Nogmaals of het nou een virus of spyware is geweest ik weet het niet. Maar op dit moment draait mijn systeen weer prima.:thumb:

Re: opgelost.

Nogmaals of het nou een virus of spyware is geweest ik weet het niet. Maar op dit moment draait mijn systeen weer prima.:thumb: [/B]

:thumb: Mooi!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan