automatisch openen van meerdere IE pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanClaes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
2
Hoi iedereen,

Ik heb een zeer concreet probleempje.

Voor mijn werk moet ik meerder IE pagina's openen met bepaalde url's. Het nadeel is dan ook nog eens dat ik mij moet inloggen op deze pagina's voor de gevraagde gegevens te kunnen opvragen. Ik begin dus maw elke werkdag met het inloggen in een 5 tal IE pagina's.

Kan ik deze steeds "procedure" in een batch bestand gieten? of bestaat er een ander mogelijkheid om dit met 1 muisklik op te lossen?

In een latere fase zou ik de IE vensters op het juiste formaat op de juiste plaats willen krijgen, maar dat zijn voorlopig zorgen voor later...

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen of dat iemand mij kan doorverwijzen naar de juiste pagina's op het net...

Alvast bedankt voor de moeite!!

grtz

Jan
 
5 pagina's in 1x openen is niet zo moeilijk: Maak een mapje met snelkoppelingen naar die urls, doe Ctrl A (=alles selecteren) in die map, en druk op Enter. Alle pagina's worden dan in 1x geopend.
Alternatief kun je (als je FireFox gebruikt) gebruik maken van de add-on "Session Manager" http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/extensions/session_manager/session_manager-0.5.3-fx.xpi, waarmee je een groep links naar websites kunt opslaan die je bij het starten van de browser automatisch opent.

Uit je vraag is mij niet duidelijk of je verder nog een probleem hebt met het inloggen zelf, maar dat is per website verschillend: Soms worden cookies gebruikt om je 'automatisch' in te loggen, soms kun je het wachtwoord opslaan van de website etc.

Hopelijk heb je toch nog wat aan de eerste tip.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Probeer anders eens IE7. Deze gebruikt tabbladen en als je alles pagina opent en je sluit IE7 af dan kun je aangeven dat deze de volgende keer weer moeten worden geopend.

Ook kun je de set als Favoriet openen zodat deze allemaal tegelijk geopend worden.

Of je stelt 5 startpagina's in. Ook dat kan nu met IE7.
 
Probleempje

Deze antwoorden zijn nuttig, maar ik zit met het probleem dat op het werk de beveiligingen zo groot zijn dat ik geen Firefox kan gebruiken en ook geen IE7 (dan was mn probleem al gedeeltelijk opgelost)

Ik heb nog eens gaan snuffelen op het net en ben tot een mogelijke oplossing gekomen, maar spijtig genoeg heb ik niet de nodige kennis op het op de wereld te krijgen.

Als je een batch bestandje kan maken voor het opstarten van de internet explorers (IE 6) en dan in een .ini bestandje de gegevens voor de log in? Dacht iets in die richting...

Iemand die me hiermee kan opweg helpen? (Ik krijg deze bestanden via de mail op de pc op het werk en heb daar ook op een server een persoonlijke 'beveiligde' map waar ik de bestanden kan opslaan....)

wederom bedankt voor de moeite!
 
Kijk anders eens naar Auto-IT. http://www.autoitscript.com/autoit3/

Dit is een gratis programma waarmee je scripts kunt maken en deze scripts kun je omzetten naar een EXE bestand.

Het is zeer krachtig en niet heel moeilijk om te leren. Ik heb zelf geen programmeerervaring maar ook dan is het een kwestie van er even mee leren werken.

Je kunt dit script dan zo maken dat hij de pagina's opent en voor je inlogt.
Het forum wat bij Auto-IT zit is erg goed en daar staat veel info wat je dan kunt gebruiken om zelf een script te maken.

Ik gebruik zelf ook een script die een pagina moet openen en inloggen. Die zal ik hierbij vermelden dan heb je al een groot deel en kun je deze proberen aan te passen.

De tekst die je zelf zeker moet invullen heb ik vet gemaakt. Laat wel de " " staan.
Mocht je vragen hebben dan kun je die altijd stellen.

Begin Code
$inlog = "Vul hier je inlognaam in"
$pass = "Vul hier je wachtwoord in"

$title = "Vul hier de tekst in die je ziet als je de pagina opent. Links bovenin in de blauwe balk van internet Explorer"
$url = "Vul je de internet pagina in: http://......"
Run(@ProgramFilesDir & "\Internet Explorer\iexplore.exe -new " & $url)
WinWaitActive($title)
$nSure = 0
While $nSure < 5
If StatusBarGetText($title) == "Done" Then
$nSure=$nSure+1
Else
$nSure=0
EndIf
Wend
Sleep(3000)
MouseClick("left", 568, 450, 1)
send($inlog)
Send("{TAB}")
send($pass)
Send("{ENTER}")
$nSure = 0
While $nSure < 5
If StatusBarGetText($title) == "Done" Then
$nSure=$nSure+1
Else
$nSure=0
EndIf
Wend
Sleep(3000)
$nSure = 0
While $nSure < 5
If StatusBarGetText($title) == "Done" Then
$nSure=$nSure+1
Else
$nSure=0
EndIf
Wend
MouseClick("left", 408, 358, 1)
Sleep(3000)
MouseClick("left", 171, 381, 1)
Sleep(3000)
MouseClick("left", 584, 447, 1)
Sleep(3000)
WinActivate($title)
Sleep(3000)
MouseClick("left", 172, 398, 1)
Sleep(3000)
MouseClick("left", 584, 447, 1)
Sleep(3000)


Einde Code
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan