Automatisch openen werkmap met andere naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharky80

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
Ik werk met 52 verschillende sets met sheets; één voor elke week...

1. Prognose
2. Urenlijst
3. Weekstaat

Nu wil ik dat wanneer bijvoorbeeld de urenlijst wordt geopend, automatisch ook de prognose wordt geopend... Op zich geen probleem... Maar aangezien de urenlijst met de naam : "Urenlijst week 01.xls" moet worden gekoppeld aan de "Prognose week 01.xls" wil ik het weeknummer variabel maken, zodat ik de code maar een keer hof te maken

In mijn huidige oplosing zet ik de naam van het workbook waar de prognose staat in een cel in het werkblad (Cel W16. In cel W17 staat de naam van het huidige bestand om terug te keren) Ik gebruik nu de volgende code:

PHP:
Private Sub Workbook_open()

bestandsnaam = W16
doelnaam = W17

ChDir "..\prognose"
    Workbooks.Open Filename:= _
        bestandsnaam
    Windows(doelnaam).Activate

End Sub

Kan iemand me een zetje in de juiste richting geven... Of wellicht heeft iemand tips om het wat minder omslachtig te doen?

Hoi Sharky

Ik denk dat onderstaande code je probleem oplost.
Deze code opent een document uit de zelfde map als het hoofd document.
Je kan hierin zelf een naam aangeven, het systeem zal de aangegeven naam aanvullen met de laatste zes posities van het hoofdbestand.
Hoofdbestand01.xls wordt nieuwenaam & 01.xls
Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kan.

Groet, Karel

Code:
'de naam van het hoofdbestand
naam = ActiveWorkbook.Name

'open een workbook dat in de zelfde map staat als het hoofdbestand, met de naam "test"
'samengevoegd met de laatste 6 posities (01.xls) van de naam van het huidige workbook.
    ActiveWorkbook.Path & "\test" & Right(naam, 6)

'ga selecteer het hoofdbestand
Workbooks(naam).Activate

Hoi Karel 2

Dank je wel voor je bijdrage... Ik zie voor mezelf meteen weer een aantal aanknopingspunten. Dank je wel!

Ik ga het meteen uitproberen.

Het is tot op zekere hoogte gelukt; Wanneer ik alle bestanden (3x52) in één dir plaats werkt het uitstekend. Alleen had ik in de originele versie de sets ieder in één dir staan...
dus wilde ik met een commando zoals:

PHP:
..\prognose\test.xls (tussen de puntjes en de naam hoort een backslash te staan)

een niveau omlaag om vervolgens een andere map te openen... Helaas dus... Mijn huidige oplossing:

PHP:
Private Sub Workbook_open()

Dim urenbestand As String

urenbestand = ActiveWorkbook.Name

ActiveWorkbook.Path & "\Prognose" & Right(urenbestand, 12)

Workbooks(urenbestand).Activate

End Sub

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan