automatisch ophogen offertenummer in een sjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

koosbroekema

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Goedemiddag Forum

Ik heb een sjabloon voor een offerte met een offertenummer die als basis natuurlijk niet mag veranderen. Met andere woorden: zodra ik mijn offerte-sjabloon open is het offerte nummer bijvoorbeeld 2012-005. Klik ik op opslaan dan zal Word voorstellen om een kopie op te slaan (omdat het een sjabloon is), dat is goed maar dit nummer mag niet meer ophogen natuurlijk zodra ik de offerte later weer open maar als ik weer een nieuwe offerte wil maken met mijn bron bestand moet het nummer 2012-006 worden en daar gaat het fout want het originele bestand wordt nooit gewijzigd en opgeslagen, er wordt altijd een kopie opgeslagen. hoe kan ik realiseren dat zodra er een kopie is opgeslagen het sjabloon toch met +1 wordt verhoogd? (Ik hoop dat jullie het nog snappen ).

Groet,
Koos Broekema

Alsnog welkom op HelmMij :)
Een sjabloon met een volgnummer maken is een stuk ingewikkelder dan een enkel document met een nummer, zoals je al gemerkt hebt. Eigenlijk is het antwoord een beetje afhankelijk van je werksituatie. Ben je de enige gebruiker van de sjabloon, dan kun je een volgnummer vastleggen in de Registry, en dat opvragen/verhogen bij het maken van een nieuw document op basis van je sjabloon. Werk je met meerdere gebruikers, dan is een apart ini bestand waarin je het volgnummer opslaat een betere oplossing. Voor die laatste variant kun je deze code eens bekijken.

En om het je nog iets makkelijker te maken, een Add-in van de onvolprezen Graham Mayor. Hoef je niks meer te programmeren, en de ADD-IN gebruikt geen ini bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan