Automatisch oplopende nummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjan1234

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2006
Wie kan mij helpen?
Ik wil graag in een word sjabloon ervoor zorgen dat iedere keer dat je het document openent automatisch de nummering met 1 verhoogd wordt.
Ik heb nl. standaardformulieren met daarin invoervelden die ik iedere keer moet invullen en daarna dat formulier moet voorzien van een identiek nummer. Het zou mooi zijn als ik een automatische nummering krijg als ik het document open. Op dit moment print ik eerst op blanco A4 papier de nummers uit van bv. 14900 tot 14950 d.m.v. een label programma (dus met een teller functie) en de uitgeprinte formulieren stop ik dan weer opnieuw in de printer als ik mijn eigen formulier heb ingevuld en uit wil printen. Het gaat niet om automatische pagina/bladzijde nummering maar om een teller functie binnen een veld in mijn word sjabloon.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Arjan

automatische nummering via excel

dag arjan,

ik ben er te lang uit om je een voorbeeld te geven, maar de werkwijze ken ik nog:
maak een excelbestand vb. teller.xls en zet in cel A1 het cijfer waar je nu zit.
in je sjabloon van word maak je een macro dit deze file open, met een 'end-down' naar de laatste ingevulde cel gaat, 1 cel naar beneden gaat en hierin de waarde zet van de laats ingevulde cel +1. deze waarde wordt dan gekopieerd en in je sjabloon geplakt.

het werkt, want een ex-collega heeft ooit zo'n macro geschreven. helaas heb ik geen kopie genomen.

groeten,

steven

Hoi Arjan en Steven,

Er is mij gevraagd om een zelfde soort word document te maken voor ons bedrijf.

Ik ben gaan proberen met de tips van Steven, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Arjan, is het jou inmiddels wel gelukt? en heeft iemand van jullie misschien al een kopietje van een document voor mij?

Ik kom namelijk niet uit de "macro's" verhaal!

alvast bedankt,

Ralph

Hallo Ralph,

Helaas is het mij ook (nog) niet gelukt. Ik zal me er volgend jaar wel weer in gaan verdiepen en als het me gelukt is dan laat ik het wel weten.

M.vr.gr,
Arjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan