Automatisch opslaan document

fbijltje

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Berichten
259
Ik kan de optie voor automatisch opslaan van een document in Word niet vinden.
Bestaat deze nog wel?
Ik zie wel de optie voor het maken van b.v. elk 10 minuten voor een herstelbestand maar meen te herinneren dat er zoiets ook is voor het opslaan van een document.

Groet Frans.
 
Jij bedoelt > Altijd back-up maken > zit onder Opties > Geavanceerd > Opslaan
 
Neen...dat gebeurt als je het document afsluit.
Ik bedoel dat b.v. tijdens het bewerken/maken van het document Word het document na een bepaalde tijd, b.v. 10 minuten opslaat.
Of is het voldoende om een laatste herstel bestand te bewaren als men b.v. een bewerkte document vergeet op te slaan....hm...volgens mij kan dat ook.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik lees is dat je zelf altijd tussendoor het document moet opslaan.
365 heeft wel een AutoSave functie. Hoe dat precies werkt, weet ik niet.

Of het is dezelfde functie (herstel) als ik dit lees.
 
Laatst bewerkt:
....die slaat op in drive en share point en je moet een account hebben --> office365.
Ik zeg ook altijd tussen door opslaan maar sommige mensen zijn hardleers en komen dan bij mij..ik ben bang dat die autosave optie niet meer bestaat voor de andere office pakketten en lokaal opslag.
Weet je iets van wat precies een herstelbestand inhoudt?
 
Een herstel bestand wordt in beginsel op elke tijdspanne gemaakt die is ingesteld (meestal dus 10 min.) maar waar je verder weinig aan hebt. De BU wordt aangesproken als je Word verkeerd afsluit als de computer vastloopt: Word vraagt dan of je het herstel bestand wilt openen. Als je Word correct afsluit ben je de herstelbestanden kwijt, want die zijn dan niet nodig.

Ben je ‘vergeten’ om je bedrand op te slaan, dan ben je dus de Sjaak, want dan heb je niks meer. Altijd, keer op belangrijke momenten, af en toe op <Ctrl>+<s> drukken en je bestand opslaan. Simpele handeling, kost nauwelijks tijd en je voorkomt veel ellende.
 
Altijd back-up maken > zit onder Opties > Geavanceerd > Opslaan, blijft dan toch een redelijke optie. Dat bestand staat in dezelfde map als het origineel met een andere extensie volgens mij. Gaat er wat fout heb je die nog.
 
Blijft wel een optie maar dan moet men wel opslaan ...dat wordt dan wel vergeten, blijkbaar.

Gedachtegang:
Ik kan nu even niet bij word. Is er een optie om dus die laatste herstelbestand te bewaren?
Zo ja, stel dat iemand een bewerking uitvoerd op een bestaande bestand en vergeet op te slaan en het bestand opnieuw opent en dan gelijk geforceerd met ctrl alt delete Word afsluit...Vraagt Word dan na het herstelbestand bij het opnieuw openen van het bestaan? Hm ...ga ik proberen...

Ja, ctrl+s...doe ik ook altijd. ...
Ik zal de mensen die bij mij komen op de toetsen combinatie opnieuw attenderen en nogmaals de noodzaak van het herhaaldelijk opslaan.
Bedankt voor de reacties.
 
...dat ziet er goed uit, Edmoor. Niet aangedacht. Gaat mij een hoop tijd besparen. Thanks!!!
 
vergeet op te slaan en het bestand opnieuw opent...

Dan heb en werk je weer verder met het oude/bestaande bestand. Wat is daar moeilijk aan? Een herstelbestand is ter beschikking als er iets fout gaat. Lees wat in post 6 staat.

Ctrl+s kan niet iedereen onthouden! Maar in het lint van Word en Excel hoort een symbool van een diskette te staan en dat is Opslaan die zou iedereen kunnen/moeten gebruiken.
 
Ja... maar als die laatste herstelbestand bewaard blijft bij het niet opslaan en men daarna na het opnieuw openen en b.v de stekker eruit trekt of ctrl alt delete doet dan gaat het toch fout en krijgt Word geen kans op het herstelbestand te verwijderen. Zie het als een soort noodgreep...dat was meer een vraag van mij?

Ja, het icoontje is er en ook ctrl+s is er...maar de mensen gebruiken het niet als ze aan het werk zijn ...dat is het probleem. ...daarom is een add in zoals Edmoor voorsteld een goede mogelijkheid.

Ik ben vanmiddag een tijd bezig geweest om een bestand te zoeken op de PC van iemand die het na bezig geweest te zijn het "plotseling" kwijt was en alleen het oorspronkelijke bestand nog had...er was geen herstelbestand en geen back up bestand.
 
Laatst bewerkt:
alleen het oorspronkelijke bestand nog had...
En als dat nu weg was geweest, wat had je dan gedaan? Begrijp je wat ik bedoel?

Je begrijpt de functie van een "herstelbestand" nog niet helemaal. Staat toch duidelijk omschreven op internet en ook in deze topic.

Maar goed, als mensen niet weten hoe en wanneer ze reservekopieën moeten maken, kom je vroeg of laat toch in moeilijkheden. Er gaat altijd wel wat fout of met de bestanden of met schijven, opslagmedia etc. etc.

Probeer of die link van Edmoor de oplossing is, want jij ziet geen mogelijkheid om het gedrag van de betreffende mensen te beïnvloeden.
 
Neen, Senso...begrijp niet wat je bedoelt want het oorspronkelijke bestand is nooit weggeweest. De mensen openen het bestand, gaan ermee aan de slag en zijn dan waar ze mee bezig zijn "plots" kwijt. Het oorspronkelijke bestand staat gewoon nog op de harde schijf.
Ik begrijp wel degelijk wat een herstelbestand is!!

...en als die wel weg was geweest. Nogmaals nooit weggeweest...het oorspronkelijke bestand kwam van een ander en die wil het zeker opnieuw sturen.
...en in uiterste noodzaak kunnen er tools gebruikt worden om bestanden van de schijf terug te halen.

Op de laatste alinea ga ik niet op in.
Ik sluit af.
 
De autoherstel-functie heb ik juist uitgezet. Ik had een heleboel werk verricht en was ervan uitgegaan dat met het automatisch opslaan het opslaan met ctrl+S werd bedoeld. Dat bleek dus niet zo te zijn en toen ik ging kijken wat er was opgeslagen met de autoherstel-functie, bleek dat er heel veel opmaak was verdwenen.

Nu heb ik in mijn macro's vaak
Code:
Activeworkbook.save
opgenomen om, wat ik noem, een harde actie van ctrl+S uit te voeren. Deze kan ik dan vinden in de verkenner.

Nu wil ik nog een stapje verder gaan en deze ctrl+S-actie bijvoorbeeld iedere 5 of 10 minuten laten uitvoeren.

Ik had een macro gemaakt in ThisWorkbook:
Code:
Sub AutoSave()
Application.OnTime Now + TimeSerial(0, 5, 0), "Opslaan"
End Sub

Sub Opslaan()
ActiveWorkbook.Save
End Sub
Maar deze macro doet niets. Ben ik ergens iets vergeten?

Ook heb ik gekeken naar "Workbook" in het linkervak bovenin, maar in het rechtervak zie ik dan alleen "AfterSave" en "BeforeSave", maar niet gewoon "Save".

Hoe kan ik bestand regelmatig opslaan zodat ik het ook kan vinden in de verkenner?

Alvast bedankt voor de support.

Met vriendelijke groet,
Ronald.
 
De optie van Edmoor heeft ook een optie voor excel, zie de link bij zijn post.
Ik heb het net in Word geïnstalleerd en de lint van groep start aangepast. ...ik zie nu save, save as en safe reminder in de groep opslaan die ik binnen start heb aan gemaakt en helemaal links heb gezet. Ook automatisch backup heb ik aangezet en het backup bestand komt in de zelfde map als het bestand terecht bij mij.
...maar dat is in het programma zelf.
Wat je macro betreft in een excel werkboek...kan ik niet mee helpen daar vba niet mijn sterkste punt is. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Edmoor en Fbijltje voor deze tip. Dit was precies wat ik zocht.
 
Een voorbeeldje voor de code die je maakte in Excel.
Dit in een module:
Code:
Public Tijd As Date

Sub AutoSave()
    Tijd = Now + TimeValue("00:05:00")
    Application.OnTime Tijd, "Opslaan"
End Sub

Sub Opslaan()
    ThisWorkbook.Save
    AutoSave
End Sub

Sub StopTimer()
    Application.OnTime Tijd, "Opslaan", , False
End Sub

En dit in de Thisworkbook:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    AutoSave
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    StopTimer
End Sub
 
@RoVo1211 ...hun suggestie betreffende het vinden van de startup map werkte bij mij niet...het woord Startup in de suggestie staat met een hoofdletter en voor de rest uit kleine letters. De startup map van Word bij mij staat met hoofdletters en toen werkte het wel...

hm...die code van @edmoor is ook interessant...maar hou het even bij de optie en ga het nu ook voor excel installeren.
 
Nogmaals dank Edmoor zowel voor de tip van SaveReminder en voor bovenstaande macro.
Met de add-in SaveReminder heb ik bovenstaande macro niet meer nodig, maar bedankt anyway.
 
Terug
Bovenaan Onderaan