• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch opslaan in Excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als een spreadsheet af is en je hebt alleen gegevens in te vullen dan heb je GEEN undo nodig. Je kunt de ingevulde gegevens gewoon terug wissen of overschrijven :)

Die code is dus:

ActiveWorkbook.Close (SaveChanges,Filename,RouteWorkbook)

Bedankt voor je reactie, als ik deze code instel op een knop dan krijg ik toch een foutcode, doe ik iets verkeerd?

Private Sub CommandButton1_Click()
ActiveWorkbook.Close (SaveChanges,Filename,RouteWorkbook)
End Sub

alvast bedankt.

Als ik erachter kom dat ik wat gegevens verkeerd heb ingevoerd en ik kan dat niet ongedaan maken, dan ben ik toch echt niet blij. Maar misschien ligt dat aan mij :-)

Beste Riekss,

Ik raad je aan om gewoon op internet ActiveWorkbook.Close eens te googlen, dan krijg je verschillende keren uitleg hoe het juist moet en/of kan ...
Kies uit de aangeboden tips datgene wat jij nodig hebt.

Ik vermoed dat jij naar deze code zoekt:

ActiveWorkbook.Close SaveChanges:=True

Wat ik voorheen schreef zijn de mogelijkheden die Active workbook close biedt, maar die moet je natuurlijk juist formuleren :)

bedankt voor je reactie, ik heb nog even gezocht en gebruik nu de volgende code
Private Sub CommandButton1_Click()
'
' Afsluiten Macro
ActiveWorkbook.Save
Application.Quit
End Sub

deze slaat op en sluit excel volledig. Is dit een goede keuze of loop ik meer risico op fouten via deze weg?

Wederom alvast bedankt ;)

Code:
Sub M_snb()
   For Each wb In Workbooks
      wb.Close -1
   Next
   Application.Quit
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan