Automatisch opslaan van bijlagen mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan1974

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2006
Berichten
44
Hallo,

Ik wil graag weten of het mogelijk is (en zo ja hoe) om van e-mails de bijlage (excel-file) automatisch te laten opslaan in een bepaalde map op mijn harde schijf.

Deze e-mails zijn te herkennen aan een bepaalde term in de body van de e-mail.

Ik werk met Outlook 2003, en heb bijna geen ervaring met het maken van macro's.

Alvast bedankt!
 
Ik heb er geen problemen mee om er wat voor te doen, ook al heb ik nog geen ervaring met VBA.

Maar waar kan ik dan de variabelen instellen waarop geselecteerd wordt?

Het gaat namelijk om een groot aantal e-mails van dezelfde afzender, met het zelfde type attachment. Aan de hand van een bepaalde text in de body moet worden bepaald of de attachments moeten worden opgeslagen in een bepaalde map.

De andere attachments mogen niet in die map terecht komen...

Ik hoor wel.
 
Tsja ......

Als je de tekst goed doorneemt, kan je zien dat je de mogelijkheid hebt om deze macro ook toe te passen op een 'subfolder' onder Postvak IN.
In Outlook zelf kan je een regel instellen om mail, afkomstig van een specifieke afzender of een specifieke inhoud te verplaatsen naar een aparte folder.
Dus de combinatie van die twee brengt de oplossing die je wilt .... !!!
 
Aan die combinatie had ik nog niet gedacht....


Bedankt, ik ga het programmeren.
 
Nix te danken.
En als er andere hot items zijn: you're welcome.

Valijn
 
Ik had het ook geprobeerd, maar het programmeren is aan mij niet besteed.
na wat zoeken (onder andere op www.slipstick.com) ben ik weer terug in NL:
www.mailtofile.com. Het werkt in Outlook en de attachments kun je er mee in de directory zetten. Ze blijven trouwens ook in de email staan, maar dat vind ik eigenlijk wel prettig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan