• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch opslaan van factuur nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rik5522

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2024
Beste

Ik heb een vraag. Ik heb een macro gemaakt in deze factuur die ik gebruik. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om de factuur op te slaan met het factuur nummer echt achter. Weet iemand van jullie hoe ik dit kan oplossen?

Zodra ik opslaan als PDF druk wil ik dat hij opslaat met het Factuur nummer dat in E15 staat

Bijlagen

Probeer het eens zo:
Code:
Sub PDF()
    Dim FacName As String
    FacName = "C:\Users\info\OneDrive\Dokumente\test map\Factuur" & Range("E15").text & ".pdf"
    If Dir(FacName) <> "" Then
        MsgBox "Het bestand: " & FacName & " bestaat reeds"
        Exit Sub
    Else
        ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=FacName, Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=1, OpenAfterPublish:=True
    End If
End Sub

Stel je printbereik in, daarna

Code:
sheet1.exportasfixedformat 0, "C:\Users\Downloads\"&[e15]&".pdf"

Die & ".pdf" is overbodig. Naargelang welk format je gebruikt wordt de juiste extensie er automatisch aan toegevoegd.

Om te controleren of het bestand al bestaat is het wel nodig.;)

Idd. maar mijn antwoord betrof enkel en alleen het gebruik van ExportAsFixedFormat.
o_O

Klopt, ik blijf het uit gewoonte doen😬

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan