• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennisjuhh

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2014
Beste Excel Konings en Koninginnen,

Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is maar ik probeer het volgende te verwezenlijken. Ik ben op het moment bezig met een xml import sjabloon aan het maken. Hierbij worden de xml zinnen gevuld door een excel forumule.
Voordat je ergens een xml kan importeren moet je de "gegevens" kopieren in excel en plakken in een kladblokbestand en opslaan als "xxxxx".xml

Is het mogelijk om een knop in excel te maken met "maak xml" en dat excel dan automatisch het werkblad waarop het betrekking heeft opslaat als een kladblokbestand met de .xml extensie in een nieuw bestand?

Ik denk dat het best veel is wat ik vraag, dus alvast iedereen bedankt die me wil helpen!

P.S. ik heb zowat 0 kennis van vba

Bekijk bijlage Voorbeeldbestandje 1.xlsx

De simpele manier. Hang deze macro achter een knop:

Code:
Sub OpslaanAlsXML()
    Dim xmlFile As String

xmlFile = ThisWorkbook.Path & "\HM_Dennisjuhh.xml"
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=xmlFile, FileFormat:=xlText, CreateBackup:=False, Local:=True
End Sub

Het XML bestandje wordt daar aangemaakt waar het Excel bestand vandaan is geopend.

Je aangepaste document:
Bekijk bijlage HM_Dennis.xlsm

Laatst bewerkt:
hoe maak je zo knop in excel? en plak je de code erachter?

Laatst bewerkt:
Veel plezier ermee :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan