automatisch opstarten uitschakelen; hoe?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
mijn pc flikt het weer.
ik wil geen automatische installatie van updates van Windows en Office2013.
ik meende dat ik die optie had uitgeschakeld, niet helemaal dus kennelijk
mijn pc gaat tegenwoordig in des sluimerstand, de instelling waarin alles wordt opgeslagen wat op dat moment open staat. Met de slaapstand had ik problemen met name bij stroomuitval: alles kwijt....

vanochtend stond de pc - die ik gisteravond in de sluimerstand had gezet- op de slaapstand. er was toch weer een update geweest. nu lijkt ook office2013 helemaal ge updated . En dat wilde ik dus niet,

Hoe kan ik dit soort onverwachte verrassingen echt voorkomen?

Nu is het so-wie-so niet zo'n goed idee om de pc de hele nacht in sluimer te laten, want windows 10 kan de pc wakker maken en updates aanbrengen. Nu is dat nog daar aan toe, maar dat doet je je afvragen of er wellicht hackers zijn die dat mechanisme snappen en dus ook uw pc s-nachts even kunnen bewerken.
Dus altijd windows afsluiten en de stroom eraf.

Als u daarnaast nog van de automatische updates af wilt:
U moet 2 keys toevoegen aan de registry of (aanpassen indien ze al bestaan). Na een reboot bent u van het gezeur af:

Blokkeren van de upgrade via WindowsUpdate zelf:
In key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate
Maak een DWORD value met naam DisableOSUpgrade en waarde 1

Disablen van GWX (de zeur-schermen/popups):
in key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\GWX
Maak een DWORD value met naam DisableGWX en waarde 1

het eerste is misschien nog wel het beste idee: ook stroom eraf! goeie tip! dank,
van de rest snap ik niet zoveel. ik werk wel veel met de pc maar waar ik die HKEY zou moeten vinden: geen idee. kun je voor mij als leek nog iets duidelijker zijn? dank alvast!

HKEY is een onderdeel van het Windows register.
Hier kunt u er meer over lezen en hoe het register aan te passen: https://www.schoonepc.nl/optim/register.html

Maar eerst een waarschuwing: ga alleen maar met het register aan de slag als u helemaal weet wat u aan het doen bent, want een foute handeling met het register kan tot gevolg hebben dat windows niet meer start of niet goed meer functioneert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan