automatisch opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebstra

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Als ik mijn pc opstart, start een aantal programma's (msn messenger, adobe fotodownloader etc.) ook op. Hoe kan ik zorgen dat deze niet opstarten?

1. Klik op 'Start' en dan op 'Uitvoeren' (Run)
2. Type daar:: msconfig en druk op enter
3. Daar ga je naar Opstarten en zoek het programma op wat je wilt blokkeren en haal het vinkje weg.

Of in het programma zelf de optie zoeken.

Dit kun je doen door op start te drukken en dan kiezen voor uitvoeren.
Daar typ je in msconfig. Dan kies je het tabblad opstarten.

Daar kun je zelf kiezen welke programma's wel en niet opgestart moeten worden.
Als je op het tabbald services klikt dan kun je kiezen welke services er wel en niet moeten worden opgestart.

Om windows messenger niet meer op te kunnen starten (handmatig of automatisch) kun je
naar start -> uitvoeren. Daar typ je gpedit.msc.
Daar kies je eerst computerconfiguratie -> beheersjablonen -> windowsonderdelen -> windows messenger. Dan dubbelklik je op "starten van windows messenger verbieden" en kies je ingeschakelt. Dan druk je op volgende instelling en klik je weer op ingeschakeld.

Hetzelfde doe je voor gebruikersconfiguratie.

Wat hierboven staat beschreven werkt zowieso met windows xp pro. Ik weet niet of het met andere windows versies werkt.

hopelijk heb ik u geholpen.

Groeten Rchood

wrm wordt er dubbelgepost? :confused: 1 reactie lijkt me toch zat? En als het probleem is opgelost even rechtsonder in het schermop vraag is opgelost drukken aub

Thnx

Jullie zijn weer geweldig... Binnen een half uurtje een probleem opgelost waarvoor ik al 4 uur zat te surfen.. Thanx.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan