automatisch opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

markdurieux

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Mijn computer start op als je een knopje op het toetsen bord aan raakt.
Waar kan ik ergens in stellen zodat hij dat niet meer doet?

mvg, mark

Heb even geen XP voorhande dus even uit het hoofd:
In apparaatbeheer kun je bij de eigenschappen van je toetsenbord op het tabblad energie de functie "dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen" uitvinken.

Dat zou het moeten verhelpen.

Normaal stel je dat in/schakel je het uit in de BIOS.

Kijk in het boekje dat bij je moederbord is geleverd, bij de sectie waar het gaat om de BIOS-instellingen.

Tijs.

Normaal stel je dat in/schakel je het uit in de BIOS.

Kijk in het boekje dat bij je moederbord is geleverd, bij de sectie waar het gaat om de BIOS-instellingen.

Tijs.

Kan beide trouwens, ik wilde hem aanhalen als dit niet werkte :thumb:.

okee bedankt voor de reactie's
Maar mijn computer staat dus helemaal uitgeschakeld en niet in standby.
En als ik het vinkje van dit apparaat mag de computer uit standby halen weg klik, doet hij het nog steeds.

(opzich maakt het mij niet heel veel uit maar zodra me moeder het toetsen bord afstoft gaat de computer aan)

het is veranderd.
toen ik de knop van opstarten lang in hield vald hij uit en is hij dus echt uit.
En toen kon ik hem niet met het toetsen board opstarten.
Dus als ik mijn computer normaal afsluit, sluit hij hem wel af maar zet hem daarna in standby.

Maar het is ook weer niet echt standby wand als je een knop aan raakt gaat hij wel xp laden, dus het lijkt of hij afgesloten is maar hij staat in standby.

Ik heb in je reacties niets gelezen over de instellingen hieromtrent in de BIOS (=mijn tip). Kijk daar dus ook naar.
Meldt ook even het merk & type van het moederbord hier.

Tijs.

ik heb even de doos van het moederboard op gezocht en het is een
foxconn a690gm2ma-8krs

En in het boekje van mijn moeder board kan ik niks vinden overer de bios instellen van opstarten

Laatst bewerkt:
heb de handleiding van je moederbord opgezocht. als het goed is staat er in de BIOS de optie 'wake on ps2 keyboard' bij power management setup. als die op enabled staat moet ie op disabled. ik zou ze allemaal in dat rijtje op disabled zetten als ze dat nog niet stonden

Laatst bewerkt:
In de BIOS, onder het kop Power Management Setup staat Wake on PS2 Keyboard.
Zo te zien staat dat standaard aan. Zet het uit (+ evt. andere dingen die je pc niet moeten laten opstarten).

EDIT: Ik zie net dat Soepla dezelfde tip voor je had.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Juistem. Als het Windows niet is dan is het de BIOS. Dat is vrijwel altijd de oplossing.
Mooi dat het is opgelost :thumb:.

(ik vind het wel handig trouwens, schakel de functie altijd in ;-)).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan