• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch, optellen en aftrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapschaapje

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Hoi,

Hoe kan ik in excel cijfers automatisch omhoog en omlaag gaan.

Ik heb namelijk het cijfer 2. de andere waardes die daar bij horen zijn. -1,0,1,2
Als ik dit cijfer verhoog naar 3, moet -1 het getal -2 worden. 0 wordt -1. 1 wordt 0 en 2 wordt 1. Ook moet het mogelijk zijn om in de eerste cel het getal 5 of 6 in te vullen.

Hoe doe ik dit?

Groetjes Jaap

De vraag is volledig onduidelijk.
Plaats een voorbeeld van wat je in gedachten had!

Groeten,

M.

Bedoel je iets in deze zin???

ik heb een voorbeeld bestandje toegevoegd.

Greetz AvA

Bijlagen

als ik het goed lees is 3 gekoppeld aan -2, 2 gekoppeld aan -1, 1 gekoppeld aan 0 enz.
Als dit zo is in bijgevoegd 2 mogelijke oplossingen.
De formule in A1 wordt als je meerdere getallen wil gebruiken te lang. Ik ben hier nu uitgegaan van 3 t/m -3
De formule in A2 kan voor alle getallen gebruikt worden

Bijlagen

mijn versie doet gewoon heel simpel

ik heb gekeken welk getal in iddere cel komt te staan als het 0 is en dan

in die cellen geplaatst van dat getal min de cel (waar hij in het voorbeeld 2 had staan)

dus bijvoorbeeld.
Code:
=1-A1

Greetz AvA

ps. ik weet wel niet of deze klopt maar komt altijd de gewenste waarden uit voor ieder mogelijk getal

Laatst bewerkt:
Dat Avalondra werk inderdaad. Als er bij het ingevoerde getal +1 komt, dan gaan bij de andere -1. Daar is zeker geen formule voor, maar de manier van Avalondra werkt perfect.

Dankje!

Beste jaapschaapje ;)

Kan je de vraag dan op opgelost zetten, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan