• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch overnemen ALLE celgegevens vanuit bestand A naar bestand B

Status
Niet open voor verdere reacties.

barbarossa

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
Hallo,

Ik heb volgend 'probleempje'.
Ik heb twee bestanden. Wanneer ik iets aanpas in bestand A verandert dit ook automatisch in bestand B. Dit deed ik door alle cellen van A te selecteren, en daarna via kopiëren - plakken speciaal - koppeling plakken.
Mijn probleem is dat iedere cel een achtergrondkleur heeft, en in bestand B wel de tekst wordt aangepast maar niet de achtergrondkleur.
Een voorbeeld... medewerker X werkt morgen in de voormiddag in kantoor Gent en in de namiddag doet hij telefonie. In bestand A staat in cel 1 "Gent' in een gele achtergrond/ In cel 2 staat "telefonie" in een groene achtergrond.
Door de ziekte van een collega moet X onverwachts de ganse dag in Gent blijven.
Ik kopieer cel 1 en plak die in cel 2. Cel 2 is daardoor veranderd van 'telefonie' in een groene achtergond naar 'Gent' in een gele achtergrond.
Kijk ik dan in bestand B dan merk ik dat 'telefonie' inderdaad automatisch is aangepast naar 'Gent', maar de celkleur is groen gebleven ipv geel geworden.

Bestaat er een werkwijze waarbij de volledige celinhoud wordt overgenomen in bestand B (dus ook de achtergrondkleur van de cel)?

Nog dit: werken met 'voorwaardelijke opmaak' zal niet lukken want - voor zover ik weet - kan je dit slechts drie keer en die zijn reeds ingenomen voor 'verlof', 'ziekte' en 'opleiding' (cellen kleuren respectievelijk automatisch blauw, rood en grijs)
De cellen met de namen van de diverse kantoren en de cellen met 'telefonie' zijn dus manueel ingekleurd.

Alvast dank voor de hulp!
PS: ik ben relatief leek, je zou me dus sterk helpen als je de uitleg eenvoudig houdt.

- Klik met de rechtermuisknop op de tabnaam (onderaan het scherm) van tabblad1.
- Kies voor Programmacode weergeven.
- Plak daar onderstaande code in.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Workbooks(2).Worksheets(ActiveSheet.Index).Range(Target.Address).Value = Target.Value
Workbooks(2).Worksheets(ActiveSheet.Index).Range(Target.Address).Interior.ColorIndex = Target.Interior.ColorIndex

End Sub

De code kopieert de inhoud en achtergrondkleur van de cel dat gewijzigd wordt in het 2e bestand op dezelfde plek als het 1e bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laat ik dan beginnen met een eenvoudige vraag: wat is de zin van 2 bestanden waarin hetzelfde staat ? (afhankelijk van je antwoord zijn er verschillende alternatieven voor je vraag)

Dag snb

Wij werken met drie verschillende regio's, elk ongeveer 20 medewerkers.
Om te vermijden dat dit onoverzichtelijk wordt, zien de medewerkers via het intern intranet enkel de weekschema's van hun eigen regio. Dit zijn dus drie verschillende exceldocumenten.

Daarnaast is er een vierde exceldocument: een verzamellijst waar op één werkblad de schema's van de drie regio's onder elkaar staan. Dit is in functie van de telefooncentrale. Er is een centrale per regio maar het gebeurt soms dat - wanneer alle telefoontoestellen van één regio in gesprek zijn - een volgend inkomend telefoongesprek wordt afgeleid naar een andere regio. De medewerker die het telefoontje beantwoordt en eventueel een medewerker uit die andere regio moet bereiken, ziet dan in de verzamellijst in één oogopslag waar de medewerker van die andere regio zich momenteel bevindt.

Dank voor de duidelijke uitleg.
In zo'n geval zou ik gebruik maken van een databasequery, waarbij de decentrale bestanden gekoppeld zijn aan het totaalbestand. In die koppeling kun je de verversingsfrekwentie aangeven en ook het behoud van opmaak.
Je vindt hem bij Menubalk/data/externe gegevens/nieuwe databasequery...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan