• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch overnemen en factuurnummer automatisch ophogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baron10

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2023
Hallo,

Op tabblad 1 heb ik factuur lay-out wat automatisch overgenomen dient te worden als ik klik op + (nieuw tabblad) en dat factuurnummer automatisch opgehoogd wordt. Kunnen jullie mij hiermee helpen? Dus tabblad 2023-01 wordt bij het toevoegen + ook 2023-02.

Groetjes,

Baron

Bv.
Code:
Private Sub Workbook_NewSheet(ByVal Sh As Object)
 With Sh
  Sheets(1).UsedRange.Copy Sh.Cells(1)
   .Cells(16, 3) = Val(Sheets(1).Cells(16, 3)) & "-" & Format(Sheets.Count, "00")
   .Name = .Cells(16, 3)
 End With
End Sub

Dag Harry,

Ik heb de code ingevuld in 'programma weergeven'? Daarna heb ik op nieuwe tabblad toevoegen geklikt maar kreeg een lege blad te zien. Ergens gaat het fout.

De code in Thisworkbook-module plaatsen.

Dag Harry,

Het is gelukt maar als laatste weet ik niet of het mogelijk is om breedte van de kolommen en rijen op te nemen in de code. Zie bijlage.

Indien mogelijk, graag de onderstaande gegevens toepassen:

Kolom A: 7,71
Kolom B: 17,00
Kolom C: 11,14
Kolom D: 1,29
Kolom E: 12,14
Kolom F: 13,00
Kolom G: 32,86

Rij 1: 66,75
Rij 2: 27,00
Rij 3 tot 14: 13,50
Rij 15: 20,25
Rij 16: 18,00
Rij 17: 16,50
Rij 18: 20,25
Rij 19 tot 37: 18,00
Rij 38 tot 42: 20,25
Rij 43 tot 49: 17,50

Bijlagen

• 20230210_122739.jpg
    20230210_122739.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 32
  • 20230210_122802.jpg
    20230210_122802.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 32
Baron.

Code:
 With Sh
  Sheets(1).UsedRange.Copy
     .Cells(1).PasteSpecial xlPasteAll
     .Cells(1).PasteSpecial 8
     .Cells(16, 3) = Val(Sheets(1).Cells(16, 3)) & "-" & Format(Sheets.Count, "00")
     .Name = .Cells(16, 3)
 End With
End Sub

Helaas heb ik geen idee wat ik met die plaatjes moet.

Laatst bewerkt:
HSV,

Ik zie in plaatje 1 geen samengevoegde cellen en in plaatje 2 stikt het ervan dus mijn inziens gaat het bij betreffend plaatje 2 hartstikke fout.

Tja, geen idee, de laatste code maakt exact een kopie van blad1 met wel de samengevoegde cellen Peter.

Ja, op plaatje 2 (blad 2) zijn de kolommen en rijen niet zoals blad 1. Om het verschil te laten zien heb ik de plaatjes toegevoegd. Kan de kolommen en de rijen vast gemaakt worden? Anders moet ik telkens gaan aanpassen.

Ik heb hem geopend maar wanneer ik nieuwe blad toevoeg dan zie factuur niet verschijnen; lege blad. Vorige bestand is het wel gelukt maar de kolommen en de rijen waren niet goed ingesteld. Zie foto's.

Hallo Baron

Ik heb hem bij mij zelf geopend, opgeslagen op het bureaublad en hierna de desbetreffende file op het bureaublad weer geopend en wat blijkt?
Deze werkt gewoon perfect.

Dag Peter,

Zelfde stappen gevolgd maar krijg een lege blad te zien als ik toevoeg. Zie bijlage. Komt het doordat macro's beveiligd zijn?

Bijlagen

• nieuwe factuur.xlsm
    nieuwe factuur.xlsm
    23 KB · Weergaven: 10
  • 1.jpg
    1.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 16
  • 2.jpg
    2.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 17
Ja, klopt.
Je dient eerst de file ergens op je PC op te slaan en dan kan je invullen en kopiëren.

Dag Peter,

Zie bijlage. Logo is eigenlijk als afbeelding toegevoegd in Excel. Wanneer ik klik op + wordt afbeelding niet meegenomen in blad 2.

Kan je het verder uitwerken? Begin factuurnummer is 2023-01. Dus wanneer ik klik op + (blad2) dient het lay-out hetzelfde te zijn als blad 1 maar dan met factuurnummer oplopend.

Groetjes, Baron

Bijlagen

Zet deze eens in Thisworkbook module.
Code:
Application.DisplayAlerts = False
 Sh.Delete
  Sheets(1).Copy , Sheets(Sheets.Count)
     Sheets(Sheets.Count).Cells(16, 3) = Val(Sheets(1).Cells(16, 3)) & "-" & Format(Sheets.Count, "00")
     Sheets(Sheets.Count).Name = Sheets(Sheets.Count).Cells(16, 3)
End Sub

Hallo Baron

De bijlage welke je hebt toegevoegd is ineens een xlsx bestandje dus zonder macro's.
Tevens is het werkblad beveiligd.
En ja, als je op het plusje klikt krijg je een nieuw, leeg tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan