• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Automatisch overnemen namen naar ander werkblad

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

malawi

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Berichten
160
Hallo,

Als bijlage heb ik een voorbeeld bestand. Met de knop op blad1 kan ik 25 tekstregels aanmaken incl. tussenregels vanuit 2 verborgen regels. Nu wil ik graag dat het dan ook automatisch de ingevoerde regels overneemt vanuit blad2. Hoe kan ik het stukje VBA hiervoor aanpassen?


Bij voorbaat dank,

Ewald
 

Bijlagen

  • Testbestand.xlsm
    19,4 KB · Weergaven: 7
bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Testbestand (1).xlsm
    41,1 KB · Weergaven: 7
Of:
Code:
Sub Tekstregel_Toevoegen()
    For r = 62 To 110 Step 2
        Rows(38).Copy Rows(r)
        Rows(39).Copy Rows(r + 1)
        Cells(r + 1, 5) = Sheets("Blad2").Cells(r / 2 - 28, 12)
    Next
End Sub
 
Bedankt voor de reactie. Ben gebonden aan de opgegeven regels. Ik heb mijn testbestand aangepast met de code van Ahulpje.. Maar hoe kan ik deze functie nog aanpassen zodat het de bestaande regels niet overschrijft? Want ik voeg zelf nog regels per ruimte. Als ik per ongeluk deze functie activeer kan ik opnieuw beginnen. Misschien dat het de regels invoegt vanaf regel 62 en dus de bestaande regels opschuift.
 

Bijlagen

  • Testbestand.xlsm
    31,4 KB · Weergaven: 2
Dit is een van de vele mogelijkheden.
 

Bijlagen

  • Testbestand (3).xlsm
    41,7 KB · Weergaven: 5
Tsja, hangt er vanaf wat je wilt, een paar van de vele mogelijkheden:
  • Zoeken op Blad1 welke de eerste rij met de naam "Ruimte" is en vanaf daar toevoegen.
  • Rij opgeven vanaf welke de gegevens van Blad2 moeten worden tussengevoegd, bestaande ruimtes schuiven op.
  • Onbenoemde ruimtes (ruimtenaam=Ruimte) niet invoegen.
 
Het mag eigenlijk alleen maar invoegen zijn vanaf regel 62, en niet overschrijven.
In het testbestand heb ik de functie toegevoegd zoals ik die nu gebruik per regel. (deze functie heb ik in het verleden al een keer samengesteld met behulp van dit forum, dus niet zelf geschreven)
Deze moet eigenlijk worden samengevoegd, zodat ik via deze pop-up alle ruimtes in 1 keer kan invoegen. Dit lukt mij helaas niet zo kun je het niet overschrijven als ik de ruimte lijst in een later stadium toevoeg.
 

Bijlagen

  • Testbestand.xlsm
    40,5 KB · Weergaven: 6
Als je bang bent van te overschrijven doe je het zo.
 

Bijlagen

  • Testbestand.xlsm
    46,6 KB · Weergaven: 7
Dit werkt mooi, principe is uitstekend. Maar kan het in mijn bestand helaas niet toepassen. Ik moet regel 38 als tekstregel en 39 als lege regel toepassen/Kopiëren, i.v.m. opmaak, koppelingen en data in overige cellen. Van regel 38 is o.a. de kleur aan te passen afhankelijk van de situatie en het tekstveld is voorzien van gegevensvalidatie zodat ik deze ook nog weer wijzigen in een anderen ruimtes.
Wel alvast bedankt voor dit voorstel en vooral de tijd en moeite, maar zijn regel 38 en 39 op te nemen in dit principe?
 
Laatst bewerkt:
Is dit te realiseren, of zal ik voor een andere oplossing moeten kiezen?
 
toch tijd gehad.
 

Bijlagen

  • Testbestand.xlsm
    51,2 KB · Weergaven: 5
@emields
Ik zie het nut niet in van die extra kolommen op Blad2.
Waarom geen dynamische lijst op kolom L van Blad2 zodat je niet al die nullen hebt in je ListBox?

@malawi
In mijn bijdrage wordt de ganse lijst in 1 keer toegevoegd. Staat er reeds data wordt deze omlaag geschoven en de lijst van bovenaan aangevuld. Staat er nog geen data wordt de lijst toegevoegd vanaf regel 62.
 

Bijlagen

  • Testbestand(wb).xlsm
    20,7 KB · Weergaven: 6
zeer mooi warm bakkertje maar... de vraag was van ruimte per ruimte kunnen toe te voegen, omdat niet altijd alle ruimtes nodig zijn.
de nieuwe ruimte moet onderaan bijgevoegd worden.

Die extra kolommen dienen om een bepaalde ruimte geen 2 keer te kunnen gebruiken.
 
@emields

zodat ik via deze pop-up alle ruimtes in 1 keer kan invoegen.

Dit heb ik gelezen in 1 v/d reacties van TS maar na het herhaaldelijk herlezen van de hele thread ben ik er
nog steeds niet echt zeker van wat TS eigenlijk echt wil, daarom mijn bijdrage om alles in 1 keer toe te
voegen zodat hij de keuze heeft van wat te gebruiken.
 
@emields en @Warme bakkertje beide oplossingen werken uitstekend. Ben met alle 2 oplossingen blij. Ik ga ze dan ook alle 2 gebruiken! Bij een nieuw document kan ik alles in 1 keer invoegen en bij aanpassingen de oplossing van @emields

Bedankt!!
 
@emields ik loop nog tegen een probleem aan bij het overnemen van de ruimte omschrijvingen. Kan ik alleen de ruimte omschrijvingen overnemen van L3:L52 op blad 2? Nu neemt het ook alle tekstregels mee die er in mij document nog verder in de lijst in kolom L staan. Zo heb ik een hele lange lijst.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Testbestand(wb).xlsm
    21,3 KB · Weergaven: 2
Bedoel je zo of moeten de lege regels er ook bij?
 

Bijlagen

  • Testbestand (2).xlsm
    56 KB · Weergaven: 4
Nee, dit is goed. Prima zelfs. Bedankt. Wel nog 1 vraag. Ik het testbestand heb ik een 2e kolom toegevoegd. Is deze ook mee te nemen naar blad 1 in kolom 6? Misschien had ik dit gelijk moeten vragen. Maar ik ben al blij met de huidige oplossing.
 

Bijlagen

  • Testbestand.xlsm
    22,9 KB · Weergaven: 2
Terug
Bovenaan Onderaan