• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch overzichtslijst maken in excel inclusief autosom per klant

• Onderwerp starter Onderwerp starter brem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brem

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Hallo allemaal,

Momenteel zit ik met een probleem waar ik zelf niet uit kom. Ik heb een lijst met pallets welke we moeten vervoeren per route.
Nu zou ik graag deze lijst, d.m.v. een macro een overzichtelijke lijst willen maken waar:

• per afleveradres aantal pallets op staan met de goederensoort.
  • per afleveradres aantal pallets met diverse goederen bij elkaar op wordt geteld.
  • witregel tussen verschillende afleveradressen.

Om het allemaal duidelijker te maken heb ik een soort gelijk bestand toegevoegd wat we gebruiken.

Nadat de macro is uitgevoerd moeten we zelf nog rijen kunnen knippen en toevoegen aan een andere route. Als een bepaalde route meer dan 33 europallets bevat. Zo wordt dus 1 klant door meerdere chauffeur bevoorraad.
(De reden hiervoor is dat het maximaal te vervoeren aantal europallets 33 is.)

Mocht je nog extra informatie nodig hebben dan hoor ik het graag.

gr brem.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De vraag is mij niet geheel duidelijk. De klantnaam = het afleveradres? Het bedrag = het aantal pallets? De aankopen = goederen?

Probeer het eens met een tabel en een draaitabel

Bijlagen

Hallo VenA,

Bedankt voor het meedenken. Dit is nog niet helemaal de oplossing voor mijn probleem.

Als we namelijk meer dan 33 pallets hebben moeten we de klant door 2 chauffeur laten bevoorraden.
Ik heb mijn excel bestand iets aangepast met kolom routenummer.

Alvast super bedankt voor je hulp met draaitabellen. Deze heb ik vandaag kunnen gebruiken met het maken van een rapportage.

GR Brem

Bijlagen

Ik zal mijzelf maar even quoten aangezien ik er geen antwoord op kan vinden!

De vraag is mij niet geheel duidelijk. De klantnaam = het afleveradres? Het bedrag = het aantal pallets? De aankopen = goederen?

Stel ook even alle vervolg vragen. Dat je dit net in je OP hebt aangepast maakt het geheel er niet duidelijker op.

Laatst bewerkt:
Ik heb momenteel het excel bestand aangepast en de juiste koptekst vermelde.

Inderdaad bedoelde ik met Klantnaam = afleveradres hetzelfde.
Inderdaad bedoelde ik met Aankopen = goederen/soort hetzelfde.

Dat je met een draaitabel routes kunt maken is mij duidelijk.

Alleen hebben we dan nog het probleem:
als een route teveel pallets bevat(meer dan 33), en dus een afleveradres naar een andere route moet dat dit niet mogelijk is met een draaitabel.

Hier zoek ik een oplossing voor.

bedankt voor de moeite.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan