• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch pauzes berekenen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter iTriv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iTriv

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2011
een goedeavond.

ik gebruik mijn iPad om mijn werktijden bij te houden, ik gebruik Numbers (Apple variant van Excel, werkt echter precies hetzelfde)

alleen werk ik geen vaste tijden. er zijn dagen dat ik van 10 tot 15 werk, maar ook dagen van 8 tot 16.
ik krijg om 10 uur standaard pauze van een kwartier, om 12 uur een van een uur, en om kwart voor 3 weer een van een kwartier,
nu wil ik een formule maken waarbij ik alleen de begin tijden hoef in te vullen en de eindtijden, en dat Numbers dan gelijk weet welke pauzes ik gekregen heb,

weet een van u een formule hiervoor???
of een aantal formules die uiteindelijk dit resultaat geven?

met vriendelijke groet

iTriv

even snel wat in elkaar gezet weet niet of dit is wat je zoekt.
In A1 kan je je begin tijd invullen en in B1 je eind tijd.
In de cellen E1 t/m G3 wordt dan automatisch je pauzes berekend en in G4 komt het totaal aantal uren:minuten pauze te staan.
In C4 staan dan hoeveel je in totaal gewerkt hebt.Bekijk bijlage automatisch pauze berekenen.xls

Super!

Het werkt super!
Ik kan het jammer genoeg alleen openen via Docs to Go maar ik kom er wel uit.
Ik heb naar die formule gekeken en ik mag zeggen: voor mij ziet het echt ingewikkeld uit! Echt complimenten ! Dankjewel nogmaals ^_^ nu kijken hoe ik dat verwerk met een main sheet (net gedeelte) en een formule sheet (waar het uitgerekend word!) nogmaals bedankt!

Ik probeer het nu in Numbers te zetten(Mac variant) omdat ik het met Numbers mooi kan maken en presentatief gericht ben.
Alleen doen de formules het niet dan, is hier misschien een expert van Numbers die naar de tabel van geep1980 kan kijken?

Ik dank u heel erg. En hoop snel van de experts te horen!
Ik kan niet wachten om te beginnen, alleen snap amper iets van excel...(of Numbers...)
Groet
Itriv

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan